Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Zielone Pogórze

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zielone Pogórze – nazwa niewielkich gór położonych w południowej części Shire.

GeografiaEdytuj

Shire4.jpg

Zielone Pogórze (graf. Mithgaraf)

Wzniesienia te rozciągały się od Zachodniej Ćwiartki, przez Ćwiartkę Południową, aż do Ćwiartki Wschodniej. Z Zielonego Pogórze wypływała Rzeka Graniczna, a możliwe jest też, że swoje źródło miała tam też Słupianka. Na tym terenie znajdował się jeden z regionów Shire'u, to znaczy Tukon. Miejscowości, które znajdowały się na Zielonym Pogórzu to miedzy innymi: Tukowa Skarpa oraz Igielniczka. Ponadto, położone tam były Wielkie Smajale. Możliwe też jest, że znajdowała się tam miejscowość Białe Źródło. Pagórkowatość terenu świadczy o tym, że hobbici mieszkali tam w tradycyjnych hobbickich smajalach.

HistoriaEdytuj

Na początku Wojny o Pierścień, gdy Frodo wraz z Samem oraz Pippinem wyruszali w podróż z Bag End do Ustroni, przechodzili właśnie przez Zielone Pogórze, by uniknąć drogi pilnowanym przez Czarnych Jeźdźców Gościńcem.

EtymologiaEdytuj

W oryginale Tolkien do oddania nazw tych gór użył nazwy Green Hill Country. Słowo Green, oznacza 'zielony', drugie słowo Hill tłumaczy się jako 'wzgórze', 'pagórek'. Natomiast słowo Country oznacza 'wiejski' lub odnosi się do słowa 'prowincja'.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki