Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Zielone Elfy

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zielone Elfy (Laiquendi) – klan ze szczepu Nandorów, który żył w Ossiriandzie.

Po rozpoczęciu Wielkiej Wędrówki grupa Telerich natrafiła na mur w postaci Gór Mglistych. Postanowiła zatrzymać się, niemniej później ich część pod wodzą Denethora postanowiła wędrować dalej. Przeszli Góry Mgliste oraz Błękitne i osiedlili się w Ossiriandzie. Lubili śpiewać, tak, że tego zwyczaju cała kraina zaczęła być nazywana Lindonem (Krajem Śpiewu). Po śmierci Denethora większość uciekła do Doriathu i osiedliła się w Arthórien. Tych zaczęto nazywać Elfami-gośćmi. Niewielka grupa pozostałych wiodła życie w lesie w tajemnicy, w czym pomagały im zielone płaszcze. Tych nazywano Elfami Zielonymi.

Elfy Zielone nie odegrały znaczącej roli w historii. Prawdopodobnie pomogły Berenowi i Diorowi, którzy żyli w Tol Galen, na południu ich terenów. Po śmierci ich dawnego przyjaciela Thingola pomogli Berenowi pomścić go. Długo potem po śmierci Berena i Luthien jeden z nich wziął Nauglamir z Silmarilem Luthien i zaniósł do Menegroth Diorowi.

Po zakończeniu Pierwszej Ery praktycznie nie pojawiają się w historii. Mogli przetrwać zniszczenie Beleriandu gdyż ich tereny w większości nie zostały zalane. Prawdopodobnie jednak ostatnie z nich przeniosły się do Eriadoru gdzie żyły nad brzegami jeziora Nenuial.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki