Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Zguba Durina

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
GandalfBalrog.jpg

Gandalf kontra Zguba Durina, autorstwa Natalii Nikitin

Zguba Durina – jeden z Balrogów, jedyny znany, który przetrwał Wojnę Gniewu. Jego prawdziwe imię jest nieznane, nazwę Zguba Durina nadali mu natomiast krasnoludowie z Khazad-dûm, po tym jak ten zabił ich króla Durina VI. Balrog ten przybrał postać wysokiego, podobnego do człowieka płonącego potwora, posiadającego wielkie skrzydła. Walczył sztyletem i płonącym biczem.

Biografia Edytuj

Podobnie jak pozostali Balrogowie służył pierwotnie Morgothowi. Prawdopodobnie przystąpił do niego jeszcze przed powstaniem świata. Przetrwał Wojnę Gniewu i ukrył się u podnóży Gór Mglistych, gdzie przez tysiące lat przebywał uśpiony. Obudzili go dopiero w 1980 roku Trzeciej Ery drążący tunele, w poszukiwaniu Mithrilu krasnoludowie z Khazad-dûm. Potwór zabił ich króla Durina VI, a rok później jego syna i następcę Náina I. Krasnoludowie zostali zmuszeni do ucieczki ze swojej ojczyzny. Balrog tymczasem zamieszkiwał tam przez kolejne wieki. Z czasem opuszczoną Morię zaczęli zaludniać orkowie. Wydaje się, że byli oni podlegli Balrogowi.

Nie wiadomo czy Balrog atakował ekspedycję Balina, która w 2989 roku Trzeciej Ery przybyła do Morii, by odbudować królestwo i ostatecznie poległa.

W styczniu 3019 roku do Morii dotarła Drużyna Pierścienia. Wyczuwając moc Pierścienia Balrog wraz z licznymi orkami zaatakował ją. Pierwszy atak przypuścił, kiedy Drużyna zabarykadowała się w Komnacie Mazarbul. Przywódca wędrowców, Gandalf swoją mocą utrzymywał drzwi w zamknięciu.

Ale potwór przeciwstawił mu się i zniszczył je. Mimo to Drużyna zdołała umknąć. Balrog dogonił ich jednak na Moście Durina. Gandalf przeciwstawił mu się po raz drugi, kazał Drużynie uciekać i zniszczył most. Demon spadł w otchłań, ale zdołał pociągnąć go za sobą za pomocą swojego bicza. Obaj przeciwnicy wpadli do podziemnego jeziora, którego wody osłabiły znacznie potwora, gasząc jego płomienie.

Dotarł on do Nieskończonych Schodów i ścigany przez Gandalfa, wspinając się po nich wdrapał się na szczyt Góry Celebdil. Doszło tam do bitwy, w której czarodziej pokonał demona. Balrog zginął, spadając z górskiego zbocza. Sam Gandalf jednak wkrótce również zmarł w skutek osłabienia, wynikłego z walki, a wieża na szczycie zawaliła się

Poprzednik:
Náin I
Władca Khazad-dûm

Okupant
TE 1980 - TE 3019

Następca:
Durin VII Ostatni

Galeria Edytuj

Ted Nasmith - The Dwarves Delve Too Deep.jpg

Zguba Durina - Ted Nasmith

Ainurowie

Valarowie Manwë • Ulmo • Aulë • Oromë • Námo • Irmo • Tulkas

Varda • Yavanna • Niënna • Estë • Vairë • Vána • Nessa

Majarowie Eönwë • Ilmarë • Ossë • Uinena • Salmar • Meliana • Ariena
Tilion • Curumo  • Olórin  • Aiwendil • Alatar • Pallando
Pomocnicy Duchy powietrza • Duchy wody • Duchy ognia • Duchy cienia
Siły ciemności
Valarowie Morgoth
Majarowie Sauron • Gothmog • Zguba Durina • Ungolianta

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Zguba Durina

  • "Czarny ogień ci nie pomoże, płomieniu z Udunu!"

    2 wiadomości
    • Gandalf powiedział tak o Balrogu w czasie walki. Czy Balrogowie mieszkali pierwotnie w Udunie, czy tylko tam się narodzili? Proszę o szyb...
    • Myślę, że nie ma to nic wspólnego ze znanym nam mordorskim Udunem. W sindarinie bowiem, ''Udun ''ozna...
  • Gothmog

    3 wiadomości
    • Zalezy jaki Gothmog, jeden był orkiem dowódcą wojsk Morgulu, a drugi to Balrog który zginął w PE. A jak Ci to wytłumaczyć - nie wiem gd...
    • Dzięki

Więcej w Fandom

Losowa wiki