FANDOM

Zabawa z dawna oczekiwana (ang. A Long-expected Party) – pierwszy rozdział Drużyny Pierścienia, pierwszego tomu książki Władca Pierścieni, autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Rozdział, w większości, opowiada o obchodzie sto jedenastych urodzin Bilba Bagginsa oraz trzydziestych trzecich urodzin Froda Bagginsa. Na owe urodziny przyjeżdża Gandalf, który uświetnił całe przyjęcie fajerwerkami, oraz kilka krasnoludów, którzy mają pomóc w organizowaniu przyjęcia.

Podczas przyjęcia Bilbo postanowił wygłosić przemowę, podczas której ujawnił wszystkim gościom (a było ich sto czterdzieści cztery) moc Jedynego Pierścienia, zakładając go na palec i znikając z oczu gościom. Hobbici osłupieli i oniemieli z wrażenia, jednak nie zrozumieli, co takiego zrobił Bilbo. Ten, udał się do swego domostwa gdzie czekał już na niego Gandalf. Po krótkiej rozmowie, w której hobbit zgodził się na pozostawienie Pierścienia, Bilbo oznajmił czarodziejowi, że zamierza udać się w podróż wraz z krasnoludami. Gandalf natomiast, oznajmił Frodowi, który szukał Bilba, że on sam musi również udać się w poszukiwaniu odpowiedzi na parę spraw po czym powiedział, zgodnie z prawdą że nie prędko go odwiedzi.

Przekłady na język polski Edytuj

Poprzedni rozdział:
Zabawa z dawna oczekiwana Następny rozdział:
Cień przeszłości