Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Z patelni w ogień

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Z patelni w ogień.png

Zrzut ekranu z gry The Hobbit (2003)

Z patelni w ogień (ang. Out of the Frying-Pan into the Fire) – szósty rozdział książki Hobbit, czyli tam i z powrotem, autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Po ucieczce goblinom z Wysokiej Przełęczy, Kompania Thorina kontynuuję marsz przez Góry Mgliste. Wielu jej członków jest wyczerpanych, ponieważ spędzili dwa dni w podziemiach, i udaje im się przebyć zaledwie niewielki odcinek drogi. Gdy doszli do stromego zbocza, z gór posypała się lawina kamieni, lecz nikomu nie stała się żadna krzywda. Uratowały ich drzewa, położone w dole skarpy.

Po chwili usłyszeli wycie wilków. Byli to wargowie, złe wilki z Dzikich Krain. Kompania jak najszybciej wybiegła na najbliższą polanę i skryła się na na szczycie drzew. Wargowie otoczyli ich schronienia błyskawicznie, nie pozwalając ich opuścić. Wielki szary wilk stojący na środku polany, przemówił w swoim złowrogim języku czego zląkł się nawet czarodziej Gandalf.

Po kilku godzinach na miejsce dotarły gobliny. Zaczęły podpalać drzewa, aby zmusić kompanię do opuszczenia kryjówek. Gandalf stanął na szczycie zajmowanej przez siebie sosny i gotował się do skoku na gobliny. Mało brakowało, a spadłby prosto na ich włócznie, gdyby nie pomoc Wielkich Orłów. Uratowały krasnoludów, czarodzieja i hobbita oraz przepędzili nieprzyjaciół.

Przekłady na język polski Edytuj

=== Przekład Marii Skibniewskiej ===1 Z patelni w ogień

Przekład Pauliny Braiter Edytuj

Z deszczu pod rynnę

Przekład Andrzeja Polkowskiego Edytuj

Z deszczu pod rynnę

Poprzedni rozdział:
Zagadki w ciemności
Z patelni w ogień Następny rozdział:
Dziwna kwatera

Więcej z Fandomu

Losowa wiki