Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Wrota Argonath

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Argonath.jpg

Wrota Argonath w filmie Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia

Wrota Argonath – znane również jako Brama Królów albo Filary Królów – punkt orientacyjny na północnym brzegu Gondoru.

OpisEdytuj

Argonath składał się z dwóch ogromnych posągów, wyrzeźbionych na podobieństwo Isildura i Anáriona, skierowanych na północ. Umieszczeni na olbrzymich piedestałach w prawej ręce obaj trzymają topory, natomiast lewe ręce wyciągają ku górze na znak sprzeciwu do wrogów Gondoru. Dwa posągi postawione są po obu stronach Rzeki Anduiny, wylotu wąwozu, który był wejściem na jezioro Nen Hithoel.

HistoriaEdytuj

Od najwcześniejszych dni królestwo Gondoru miało granice na krańcu Nen Hithoel. Gdy Isildur i Anárion wspólnie rządzili jako pierwsi władcy królestwa, zbudowali wiele wspaniałych dzieł, z których jednym był Argonath. Co do wcześniejszych prac przy Argonath nic nie wiadomo.

Wieki później, bratanek Narmacila I, Minalcar, prowadził wielką siłę, która pokonała Easterlingów między Rhovanionem i Morzem Rhun w T.E. 1248. Kiedy wrócił, umocnił brzegi Anduiny i odbudował filary Argonath.

W Trzeciej Erze moc i wielkość Gondoru zmalała, zostawiając Argonath na opustoszałych ziemiach. 3019 Drużyna Pierścienia odbywała podróż między filarami. Czas zatarł ich oczy, a także popękały ich brwi, ale dwa posągi wciąż emanowały mocą i majestatem

EtymologiaEdytuj

Nazwa pochodzi z języka Sindarin i składa się ze słów: ar "królewski" + gond "kamień". Końcówka -ath oznacza liczbę mnogą.

Kreacja w adaptacjachEdytuj

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia (film)Edytuj

Argonath składa się z dwóch dużych i bardzo szczegółowych modeli, i tła cyfrowego, aby przekazać właściwe poczucie skali.

Należy pamiętać, że w filmie posągi przedstawiają Isildura i Elendila (ponieważ wszystkie odniesienia do Anáriona zostały wycięte z filmów), a posąg Elendila trzyma Narsil zamiast topora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki