Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Wojna Gniewu

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Finarfin.jpg

Finarfin podczas bitwy - autorstwa Maureval

Wojna Gniewu – bitwa jaka rozegrała się w 590 PE - ostatnim roku Pierwszej Ery. Bój ten jest ostatnią z sześciu wielkich bitew o Beleriand, jako odpowiedź Valarów na prośbę Eärendila o łaskę dla dzieci Jedynego. W tej to bitwie pokonany został Morgoth. Nieprzeliczone zastępy orków zostały zniszczone, unicestwiono niemal wszystkich Balrogów i smoki, otworzono wszystkie lochy i jaskinie Angbandu, z których wypuszczono jeńców. Przyparty do muru Morgoth błagał o litość i pokój. Jednak tym razem Valarowie nie dali się zwieść jego kłamstwom:

Odrąbano mu stopy, więc runął na twarz, wtedy spętano go tym samym, co przed wiekami, łańcuchem Angainorem, żelazną koronę przekuto na obrożę, którą opasano mu szyję, głowę mu przygięto aż do kolan.

Tak to upadł pan zła i ciemności Morgoth. Po bitwie wyrzucono go poza Ardę w Bezczasową Pustkę.

Na Wojnę Gniewu z Valinoru wyszły zastępy Vanyarów pod dowództwem Ingwiona.

Bitwy w Wojnach o Beleriand

Pierwsza bitwa o Beleriand • Dagor-nuin-Giliath • Dagor Aglareb • Dagor Bragollach • Nírnaeth Arnoediad • Wojna Gniewu

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Wojna Gniewu

  • Wojna gniewu.

    3 wiadomości
    • W Wojnie Gniewu brała udział armia Valarów, w której skład wchodzili Majarowie, Vanyarowie i Noldorowie z Amanu oraz wielkie ptaki i Earen...
    • Dzięki za odpowiedź. Tak właśnie mi się wydawało.  Wiadomo, że na wiki różne reczy piszą. Trzeba to poprawić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki