FANDOM

Woźnicy – konfederacja Easterlingów sprzymierzonych przez nienawiść do Gondoru pod wpływem Saurona.

Historia Edytuj

Swoje najazdy na Rhovanion i Gondor rozpoczęli po Wielkim Morze pojawiając się w TE 1851, w TE 1856 zabijając króla Narmacila II w Bitwie na Równinach. Gondor szybko utracił wszystkie posiadłości na wschodnim brzegu Anduiny. Calimehtar pokonał ich na krótko w TE 1899 gdy wykorzystał bunt Nortów przeciwko Woźnicom w jednej z licznych Bitew na Dagorlad.

Po tym wydarzeniu Woźnicowie planowali zemstę. Sprzymierzyli się z ludźmi z Haradu i Khandu atakując Gondor z dwóch stron. W TE 1944 król Ondoher zginął na północy w kolejnej bitwie na Dagorlad, ale jego generał Eärnil pokonał najeźdźców na południu. Gdy Woźnicowie świętowali wystawili się na atak Eärnila. Zostali wówczas niemal wytrzebieni w Bitwie o Obóz.

 Opis Edytuj

Poruszali się wielkimi wozami zaprzężonymi w konie (stąd nazwa). Budowali obozowiska ufortyfikowane przez koło z owych wozów. Przemierzali równiny rujnując osady i zniewalając ludzi. Kobiety również uczyły się walczyć i stawały do bitwy, podobnie jak starcy i młodzież.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki