Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Wierzbina

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Wierzbina
Typ Osada
Lokalizacja Shire, Wschodnia Ćwiartka
Data powstania Po 1601 TE
Mieszkańcy Hobbici
Oryginalna nazwa Willowbottom
Inne nazwy Wierzbowy Jar

Wierzbina – miejscowość położona w Shire, a dokładniej we Wschodniej Ćwiartce. Znajdowała się niedaleko miejsca, gdzie Ostowy Potok wpadał do Rzeki Granicznej.

GeografiaEdytuj

Wierzbina znajdowała się w miejscu podmokłym, ze względu na bliskość dwóch rzek oraz dolinne położenie. Taka lokalizacja tej miejscowości sprzyjała rozwojowi rolnictwa w tej okolicy, ze względu na duże prawdopodobieństwo występowania gleb aluwialnych, nizinne ukształtowanie terenu oraz łatwy dostęp do wody, która mogłaby być przeznaczana do podlewania upraw. Położenie na podmokłych terenach wskazuje na to, że było mało prawdopodobne, aby hobbici mieszkali tutaj w tradycyjnych smajalach. Ponadto z samej nazwy możemy wywnioskować, że teren ten był bardzo dobrze zalesiony drzewami z gatunku Wierzb, które sadzi się w miejscach podmokłych, ponieważ dobrze wchłaniają wilgoć z podłoża.

EtymologiaEdytuj

Tolkien w oryginale użył słowa Willowbottom. Jest ono dwuczęściowe i składa się z członu Willow-, które oznacza 'wierzba' oraz słowa -bottom, co tłumaczy się jako 'dolina', czy 'kotlina'.

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki