FANDOM

Wierzbina – miejscowość położona w Shire, a dokładniej we Wschodniej Ćwiartce. Znajdowała się niedaleko miejsca, gdzie Ostowy Potok wpadał do Rzeki Granicznej[1].

GeografiaEdytuj

Wierzbina znajdowała się w miejscu podmokłym, ze względu na bliskość dwóch rzek oraz dolinne położenie. Taka lokalizacja tej miejscowości sprzyjała rozwojowi rolnictwa w tej okolicy, ze względu na duże prawdopodobieństwo występowania gleb aluwialnych, nizinne ukształtowanie terenu oraz łatwy dostęp do wody, która mogłaby być przeznaczana do podlewania upraw. Położenie na podmokłych terenach wskazuje na to, że było mało prawdopodobne, aby hobbici mieszkali tutaj w tradycyjnych smajalach. Ponadto z samej nazwy możemy wywnioskować, że teren ten był bardzo dobrze zalesiony drzewami z gatunku Wierzb, które sadzi się w miejscach podmokłych, ponieważ dobrze wchłaniają wilgoć z podłoża[1].

HistoriaEdytuj

Dokładna data założenia tej miejscowości nie jest znana, ale musiało to być w, albo po 1601 roku Trzeciej Ery, kiedy to powstało Shire[2].

EtymologiaEdytuj

Tolkien w oryginale użył słowa „Willowbottom”. Jest ono dwuczęściowe i składa się z członu „Willow-”, które oznacza „wierzba” oraz słowa „-bottom”, co tłumaczy się jako „dolina, kotlina”.

Przekłady na język polskiEdytuj

Shire

Tukland Tukowa Skarpa • Tukon • Wielkie Smajale • Withwell

Przypisy