Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Wieża Cirith Ungol

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

'Wieża Cirith Ungol – wieża strażnicza położona u wschodnich stoków Ephel Dúath, wzniesiona przez Gondorczyków, w czasie Wojny o Pierścień należąca do Saurona i obsadzona przez orków. Wejścia do niej strzegli milczący wartownicy.

Historia Edytuj

Wieża zbudowana została przez Gondorczyków po pokonaniu Saurona w wojnie Ostatniego Sojuszu, by uniemożliwić mu powrót do Mordoru. Z czasem jednak straże osłabły i kiedy wieża ostatecznie opustoszała w 1636 roku Trzeciej Ery Mroczny Władca zdołał przekraść się do swojego państwa. Przejął kontrolę nad Cirith Ungol i obsadził wieżę garnizonem orków. Prawdopodobnie wtedy też powstali milczący wartownicy.

Władca Pierścieni - Wieża Cirith Ungol (HD)04:01

Władca Pierścieni - Wieża Cirith Ungol (HD)

Sam ratujący Froda z niewoli w Wieży Cirith Ungol - scena z filmu "Władca Pierścieni: Powrót króla"

W czasie Wojny o Pierścień kapitanem orków z wieży był Szagrat. 13 marca jego oddział znalazł w jaskini Szeloby rannego Froda Bagginsa i zabrał go do Cirith Ungol. Tego samego dnia do wieży przybył oddział pod wodzą Gorbaga z Minas Morgul, który miał sprawdzić, czy na przełęczy nie ma intruzów. 14 marca między Szagratem i Gorbagiem doszło do sprzeczki o kolczugę Froda. Kłótnia ta doprowadziła do krwawej walki, w której udział wzięli prawie wszyscy orkowie z wieży. W jej wyniku większość załogi zginęła. Wykorzystał to towarzysz Froda Samwise Gamgee. Wkradł się on do wieży, przełamawszy moc milczących strażników, po czym uratował swojego pana.

Jedynym orkiem, który przeżył jatkę i zdołał ujść przed Samem był Szagrat, który udał się z meldunkiem do Barad-dûr. W późniejszym czasie władzę w opuszczonej wieży przejął jeden z Nazgûli.

Więcej w Fandom

Losowa wiki