Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia (gra)

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
LOTR1Game.jpg
Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia
Tytuł oryginalny - The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Producent - Surreal
Wydawca - Activision Blizzard
Rok Wydania - 23 października 2002
Platformy - PC, GBA
Gatunek - Przygodowy, RPG
Typ gry - jednoosobowy
Kategoria wiekowa - 12+
Język - Angielski, Polski

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia – przygodowa gra z elementami RPG. Gra została wydana przez Activision Blizzard, a wyprodukowana przez studio Surreal 23 października 2003 roku. Gra została wyprodukowana na konsole: PC i GBA.

Fabuła Edytuj

Fabuła gry oparta jest o pierwszą część Władcy Pierścieni, w której czwórka hobbitów, za radą czarodzieja Gandalfa, wyrusza w drogę do siedziby elfów Rivendell, by szukać pomocy u dostojnego Elronda. Całą drogę ścigani przez Nazgule, spotykają wrogów i nowych przyjaciół. Z konarów Starej Wierzby w Starym Lesie, a następnie z rąk upiorów kurhanu ratuje ich Tom Bombadil. W Bree spotykają Obieżyświata, kolejnego towarzysza podróży, który sobie tylko znanymi ścieżkami prowadzi ich do celu wyprawy. Gra trzyma się bardziej oryginalnej powieści J.R.R. Tolkiena, niż jej filmowej adaptacji, w której kilka istotnych wątków i postaci pominięto.

Rozgrywka Edytuj

Gracz może prowadzić jedną z trzech głównych postaci tej opowieści: hobbit Frodo, Aragorna (Obieżyświata) lub czarodzieja Gandalfa. Wybór każdej z nich powoduje zupełnie inny przebieg rozgrywki spowodowany ich odmiennymi umiejętnościami. Frodo nie jest dobrym rycerzem, ale dzięki Pierścieniowi Władzy potrafi się szybko ukryć przed niepowołanym wzrokiem. Aragorn to doskonały wojownik, wyćwiczony w strzelaniu z łuku i walce wręcz, a jego umiejętności jeszcze wzrastają, gdy używa swojego rodowego miecza Andurila. Aragorn potrafi niezauważenie podkraść się do wroga i zadać śmiertelne uderzenie. Z kolei Gandalf to mędrzec, który posiadł wszelkie tajniki magii. Może rzucać wiele różnych czarów, w większości jednak obronnych, gdyż z natury nie jest agresywny. Gra jest połączeniem elementów przygodowych i zręcznościowych z RPG. O ile walka wymaga od nas szybkości i refleksu, o tyle istotne jest dobre wyposażenie postaci w odpowiednią broń i ubiór, które możemy kupić u sklepikarzy, dostać od napotkanych nieznajomych lub po prostu znaleźć w mrocznych podziemiach. Dla każdej postaci przygotowano inny zestaw zadań do wykonania.

Więcej w Fandom

Losowa wiki