Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Wladca-pierscieni-bitwa-o-srodziemie-2.jpg
Tytuł oryginalny - Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth II
Producent - EA Los Angeles
Wydawca - EA Games
Rok Wydania - 2006
Platformy - MS Windows, Xbox 360
Gatunek - RTS
Typ gry - jedno- i wieloosobowa
Kategoria wiekowa - 12 lat
Język - angielski, polski (napisy)

Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II – kontynuacja popularnego RTSa pod tytułem: Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie. Została wydana w 2006 roku. Całość opiera się książkach J.R.R. Tolkiena, jak i adaptacjach.

RozgrywkaEdytuj

Rodzaje rozgrywkiEdytuj

W grze można grać w dwa tryby: Wojna o Pierścień oraz gra otwarta.

Wojna o PierścieńEdytuj

Ten tryb polega na zdobywaniu terenów przeciwnika na mapie Śródziemia. Na jednym terenie można przeważnie zbudować dwa budynki. Ponadto są również tereny z fortecami, na których można zbudować tylko jeden budynek. Kiedy dwie wrogie armie się spotykają można wybrać dwa scenariusze: symulacja czasu rzeczywistego oraz rozgrywka z w czasie rzeczywistym. W tym pierwszym trybie komputer sam przeprowadza symulację potyczki. W drugim trybie gra jest przeprowadzana w czasie rzeczywistym co znaczy, że sami kierujemy swoimi wojskami, które wcześniej zrobiliśmy. Pondto nad każdą armią, która ma zaatakować na wrogie terytorium musi przewodzić jeden z trzech bohaterów otrzymywanych na początku rozgrywki. Celem rozgrywki jest zależnie od początkowych ustaleń: zajęcie wszystkich terytoriów wroga, zajęcie stolicy przeciwnika lub zajęcie danej liczby terytoriów lub fortec.

Gra otwartaEdytuj

Gra otwarta polega na tym, że gramy na dowolnym regionie z Śródziemia przeciwko komputerowi. Możemy wybrać rasę, miejsce, dodatkowych bohaterów, początkowy stan zasobów oraz siłę i liczbę przeciwników (od 2 do 8). Celem rozgrywki jest zniszczenie wszystkich budynków wojskowych przeciwnika.

RasyEdytuj

W grze możemy sterować następującymi krainami i rasami Śródziemia:

Siły dobraEdytuj

  • Ludzie
  • Elfy
  • Krasnoludy

Sił złaEdytuj

  • Mordor
  • Isengard
  • Gobliny

W kampanii dobra gramy jednostkami krasnoludów i elfów. W kampanii zła Goblinami i Mordorem. Gra oferuje potyczki, czyli bitwy z własnymi ustawieniami, tryb multiplayer oraz Wojnę o Pierścień, w której gracz kieruje jednostkami w różnych regionach Śródziemnia zarówno w trybie RTS jak i turowej. Aktualnie serwery multiplayer są nieczynne. 

KampaniaEdytuj

Siły dobraEdytuj

Glorfindel przybywa do Rivendell. Zauważa, że miasto jest oblegane przez hordy goblinów. Razem z Elrondem prowadzi wojska Imladris do zwycięstwa. Bohaterowie udają się do Wysokiej Przełęczy, w celu zniszczenia band orków grasujących tam. Zostają zaatakowani przez Czatownika. Wojownicy, dowiedziawszy się, że królem goblinów został Gorkil, kontrolowany przez Saurona udają się na Wrzosowiska Etten, aby zająć jego siedzibę. W między czasie w Górach Błękitnych zamieszkał smok, masakrujący krasnoludzkie osady. Siły dobra skierowały się tam, by zabić smoka i odeprzeć siły Nieprzyjaciela. Korsarze z Umbaru oraz orkowie zaatakowały  Szare Przystanianie. Armie udają się tam by stoczyć bój o wolność tych ziem i o spokój w przepływaniu Wielkiego Morza. Z rozkazu Saurona Rzecznik Saurona zaatakował rzekę Kelduinę chcąc otworzyć sobie drogę do Ereboru. Król Dain Żelazna Stopa, osamotniony w walce próbuje odeprzeć wrogie siły. Zastępy sił Saurona dotarły do Ereboru. Hordy orków zalewają siedzibę krasnoludów. Elfy, Krasnoludy i Ludzie połączyli siły, w celu zajęcia Dol Guldûr, dawnej siedziby Saurona. To stąd płynie źródło wszystkich wcześniejszych ataków sił zła.

Siły złaEdytuj

Rzecznik Saurona i Nazgûle zaatakowali Lorien, siedzibę Galadhrimów. Od tego zaczyna się podbój Śródziemia. Aby zamknąć drogę elfom, korsarze z Umbaru i wojska goblinów próbują zająć Szarą Przystań. Gorkil, król goblinów zdecydował się na przejęcie Shire, w celu pomszczenia Golfimbula. Przeszkadzają im przestraszeni hobbici, Dunedainowie oraz w końcu Isengard. W Fornoście osiedliły się krasnoludzkie wojska, które nie wpuszczą na swój teren Nieprzyjaciela. Król goblinów przejmuje dawną stolicę Arnoru. Siły Mordoru zaatakowały Mroczną Puszczę. Chcą opanować stary trakt biegnący przez nią. Rzecznik Saurona zdecydował się na pozyskanie smoga Drogotha jako swojego sojusznika. Pragnie go użyć do swoich złych planów. W Ereborze toczą się teraz losy północy. Armie Mordoru napadły na krasnoludzką siedzibę, w celu zajęcia jej i podporządkowania sobie Północy. Sauron odzyskuje Jedyny Pierścień, dzięki czemu odzyskał swoją dawną moc. Prowadzi swoje armie ku zwycięstwu nad Eldarami w Rivendell. Odtąd w Śródziemiu zaległy ciemności.

DodatekEdytuj

Rozszerzeniem do gry jest Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II – Król Nazguli. Dodane zostały nowe jednostki, bohaterowie, nowa rasa - Angmar i nowe plansze. Zmienono również sposób tworzenia bohaterów. Kampania rozgrywa się w Angmarze. Czarnoksiężnik z Angmaru podbija tereny Arnoru.

Więcej w Fandom

Losowa wiki