FANDOM

Vinymar – osada zbudowana przez Turgona w zachodniej części Nevrastu na stoku Góry Taras na początku Pierwszej Ery.

HistoriaEdytuj

Vinymary został prawdopodobnie zbudowany w Pierwszej Erze i był pierwszym oraz najstarszym z prac kamiennych na wygnaniu Ñoldorów z Amanu. Centralnym punktem miasta był plac z pałacem w którym mieściła się obszerna sala tronowa o wielu nazwach podpartych kolumnami. Na jej końcu stał kamienny tron. Miasto zostało opuszczone na rozkaz Ulma, który zasugerował Turgonowi aby elfy poszukały nowego domu, który powinien być ukryty przed oczami Morgotha. Vinymar został opuszczony, do około roku 104 PE, gdy wszyscy elfowie z tego miasta przenieśli się do Gondolinu. Pamięć o Vinymarze zanikła, jednak gdy Tuor w 496 PE skierował tam, na polecenie Ulma, odnalazł pozostałości osady i znalazł dla siebie zbroję tarczę Ñoldorów i miecz pozostawione tam przez Turgona za radą Ulma. Miały one być dowodem że ten który przyjdzie z nimi będzie przemawiał w jego imieniu. Gdy Tuor przyszedł do zamku kamienne płyty były zarośnięte zawciągiem i firletkami.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki