Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Vidugavia

2763strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Liz Danforth - Vidugavia.jpg

Vidugavia

Vidugavia (ok. 1200 TE) – wódz Nortów, król Rhovanionu. Jego ziemie rozciągały się od Mrocznej Puszczy, aż po Celduinę. Był dziadkiem króla Gondoru, Eldacara.

BiografiaEdytuj

Nieznani są z imienia przodkowie Vidugavii. Wiadomo jednak, że byli to przywódcy największego z plemion Nortów, którzy wzmiankowani byli już ok. 490 roku Trzeciej Ery, a od 550 roku stali się sprzymierzeńcami Gondoru.

Sam Vidugavia okazał się niezwykle pomocny w 1248 roku, kiedy granicom Gondoru zagroziła horda Easterlingów znad wschodnich brzegów Morza Rhûn. Wraz z wojskami Minalcara, Nortowie nie tylko pokonali hordę, ale i zniszczyli wszystkie osiedla Easterlingów w okolicach Morza.

Po wygranej wojnie Minalcar, który przybrał imię Rómendacil, wysłał do Vidugavii swojego syna, Valacara, jako ambasadora Gondoru wśród Nortów. Wkrótce zakochał się w córce władcy, Vidumavi, pojął ją za żonę, a w 1255 roku narodził się ich syn, Vinitharya, zwany później Eldacarem.

W 1260 roku córka wraz z mężem i wnukiem opuścili dwór Vidugavii. Wiadomo, że miał jeszcze inne dzieci, ponieważ jego potomek, Marhari, poprowadził Nortów w wojnie z Woźnikami, sprzymierzając się z królem Gondoru - Narmacilem II.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki