Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Varg Vikernes

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Varg Vikernes (ur. 11 lutego 1973 w Bergen jako Kristian Larsson Vikernes), znany również jako Count Grishnackh – norweski muzyk, kompozytor, wokalista, autor tekstów i multiinstrumentalista, tolkienista a także producent muzyczny i pisarz. Twórca black metalowego projektu Burzum.

Biografia Edytuj

Młody Varg Vikernes urodził się i wychował w rodzinie o poglądach nacjonalistycznych. Podobno (czemu sam zaprzecza) wyrósł z subkultury skinhead.

W 1991 roku Varg założył założył projekt muzyczny Burzum (nazwa pochodzi z wiersza o Pierścieniach Władzy i w Czarnej Mowie oznacza „ciemność”), ponadto w roku 1992 dołączył do norweskiej grupy Mayhem w roli basisty.

W 1993 został skazany za zabójstwo muzyka Mayhem Øysteina "Euronymousa" Aarsetha. Zgodnie z wersją lidera Burzum, Aarseth szantażował go (a nawet torturował) i zamierzał zabić w razie nie podpisania kontraktu płytowego. Varg postanowił w końcu podpisać kontrakt, ale w momencie wręczania go został zaatakowany co spowodowało nieszczęśliwe ugodzenie nożem. Według ustaleń policji Euronymous otrzymał szesnaście ciosów w plecy, pięć w kark i dwa w głowę. 

Ponadto został skazany za spalenie kościołów w Fantoft (6 czerwca 1992 roku, okładka Burzum "Aske"), Revheim (1 sierpnia), kaplicy Hollmenkolen (21 sierpnia), kościoła Ormøya (1 września), kościoła Skjold (13 września), kościoła Hauketo (3 października), kościoła Asane (Wigilia 1992 roku, spalił go wspólnie z Jørnem Inge Tunsbergiem, giatrzystą black metalowego Hades/Hades Almighty - 2 lata odsiadki dla Tunsberga) oraz kościoła metodystów w Sarpsborg (25 grudnia, w trakcie gaszenia pożaru świątyni zginął strażak).

W sumie otrzymał najwyższą z możliwych kar (co w norweskim prawie karnym wynosi 21 lat pozbawienia wolności).

W 2003, gdy Vikernes odbywał wyrok w zakładzie karnym o obniżonym rygorze, uciekł z więzienia. Następnego dnia został złapany w skradzionym samochodzie dzięki zorganizowanej akcji policyjnej. Prokurator wniósł o dodatkowy wyrok więzienia. Jednakże po oświadczeniu prawnika Vikernesa, że muzyk prosi, by zapomniano mu wszystko i pragnął tylko wrócić do rodziny, darowano mu dodatkowy wyrok. W czerwcu 2006 i w kwietniu 2008 roku starał się o zwolnienie warunkowe, ale prośby zostały odrzucone. 24 maja 2009 Varg Vikernes został warunkowo zwolniony z więzienia, po odbyciu 16 z 21 lat kary.

Po opuszczeniu więzienia zamieszkał wraz z żoną i dziećmi na farmie w okolicach Telemark. Następnie przeniósł się wraz z rodziną do Francji. W tamtejszym rejestrze meldunkowym figuruje jako Louis Cachet.

Tolkienista Edytuj

Varg od 15. roku życia przyznaje, że zafascynowany jest "Władcą Pierścieni" oraz innymi książkami Tolkiena. Nazwa jego zespołu (Burzum) oznacza w Czarnej Mowie „ciemność” i pochodzi z wiersza o Pierścieniach. Sam Vikernes posługuje się nazwą "Count Grishnakh" (hrabia Grishnakh) jako wizerunkiem scenicznym.

Jest też autorem artykułu "Jeden Pierścień" o nawiązaniach "Władcy" do poganizmu.

Życie prywatne Edytuj

Ma trójke dzieci, córke Rebbece (ur. 1993) oraz dwóch (nieznanych z imienia) synów - urodzeni kolejno 2009, 2013.

Prowadzi takze bloga oraz videobloga o nazwie "Thulean Perspective"

Więcej w Fandom

Losowa wiki