Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Utumno

2740stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Disambig.svg
Nazwa tego hasła odnosi się do więcej niż jednego pojęcia. Zobacz ją tutaj - Udun.

Utumno – pierwsza twierdza Morgotha, położona na dalekiej północy Śródziemia, w Górach Żelaznych.

Historia Edytuj

Morgoth wybudował ją w czasie Ery Latarń, w Górach Żelaznych, gdzie światło Latarń prawie już nie docierało. Wydrążył liczne tunele głęboko pod ziemią, które stały się wylęgarnią dla jego sług, w tym orków, których Melkor stworzył za pomocą długotrwałych tortur na porwanych elfach i czarnej magii. Okolica wokół twierdzy wkrótce obumarła, tworzyły się zatrute bagna i mieszkały tam potwory Melkora.

Po przebudzeniu się elfów, Valarowie postanowili zaatakować Utumno. Oblężenie było długie i uciążliwe, ale w końcu udało się rozbić mury, a Morgoth po przegranym pojedynku z Tulkasem został skuty Angainorem i uwięziony. Po Wielkiej Bitwie Potęg Utumno zostało doszczętnie zniszczone.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Utumno

  • Utumno moje gdybania

    3 wiadomości
    • Po pierwsze Moria nie znajduje się w Górach Szarych, lecz w Górach Mglistych. Po drugie, Balrog skrył się pod Morią prawdopodobnie dlate...
    • Pomyliłem nazwy chodziło mi o góry Mgliste nie Szare :)

Więcej w Fandom

Losowa wiki