FANDOM

Nazgul

Nazgûle w filmowej ekranizacji "Władcy Pierścieni" Petera Jacksona

Nazgûle (C. M. Upiory Pierścienia; nazg − pierścień, gûl − upiór) − niegdyś władcy ludzi pragnący władzy (trzech z nich było Czarnymi Numenorejczykami), zniewoleni przez Saurona, który dzięki dziewięciu Pierścieniom Władzy zmienił ich w bezwzględne i pozbawione własnej woli stworzenia. Napotężniejszym z nich był Czarnoksiężnik z Angmaru. Drugi w hierarchii, Khamûl, pochodził ze wschodu. Po raz pierwszy pojawili się około 2250 roku Drugiej Ery. Po upadku Saurona ukryły się i ponownie ukazały się w 1330 roku Trzeciej Ery. W 2002 r. zdobyły Minas Ithil i będący tam Palantír. Poruszali się na wielkich, szybkich, czarnych koniach, a po ich utracie na olbrzymich skrzydlatych bestiach. Posługiwali się Czarną Mową. Ich siedzibą jest Minas Morgul oraz Dol Guldur. Moc tych upiorów powodowała, że ludzie znajdujący się zbyt długo w ich pobliżu chorowali na Czarny Dech.

Pierwotna tożsamość większości nazguli nie jest znana. Przypuszcza się że jednym z nich był Czarny Numenorejczyk Herumor.

W 3018 roku Trzeciej Ery Nazgûle zostały wysłane z misją odnalezienia Shire i Jedynego Pierścienia, a potem dowodzili wojskami Saurona w ataku na Gondor. Wraz ze zniszczeniem Pierścienia, Nazgûle zostały unicestwione.

Ciekawostki Edytuj

  • Nazgûle panicznie boją się wody. Nigdy nie przechodzą przez wodę, zawsze szukają możliwości przejścia przez most. Tolkien w żadnym ze swoich dzieł nie wyjaśnił dlaczego.
  • Prawdziwy wygląd Nazgûli widać, kiedy Frodo zakłada Pierścień. Wtedy wyglądają jak królowie.
  • Krzyk Nazgûli wziął się z tego, że kiedy żona Petera Jacksona - Fran Walsh miała infekcję gardła, ekipa filmowa nagrała jej krzyk i odpowiednio zmodyfikowała.
  • Pierwsze słowa jakie można usłyszeć od Nazgûla (Shire, Baggins) w filmie Władca Pierścieni:Drużyna Pierścienia dubbingowane przez Andy'ego Serkisa.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Nazgûle

  • Imiona Nazguli

    7 wiadomości
    • Teraz to prawda
    • A ja słyszałem, że nazgule nazywali się: Khamul, Talion, GaLion, Lion, Snickers, Ziutek, Edek, Zdzichu i Chuck Norris.  A co! Tak słyszałem!
  • Nazgule (znowu!)

    4 wiadomości
    • 3) Zabawy są na subforum zawbawy :P Naprawdę? xD Nie chciałem robić wątku na forum który znudziłby się po 3-4 dniach :3 Możesz m...
    • 1) Nazgule to grupa moim zdaniem, to tylko ludzie, tylko że zostali zawładnięci mocą Jedynego Pierścienia i Dziewięciu Pierścieni. ...