Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Tuor

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Stub-icon.png Ten artykuł należy przeredagować, aby dopasować go do standardów obowiązujących na Śródziemie Wiki.

Tuor (473560 PE) – człowiek, syn Huora i Riany, kuzyn Túrina Turambara. Jego ojciec zginął w Nirnaeth Arnoediad, a matka umarła z żalu na jego grobie. Został wychowany jako sierota przez Mithrimów. Podczas opuszczania siedziby w jaskiniach Androth zaatakowali ich Easterlingów i Tuor dostał się do niewoli. Uciekł stamtąd po trzech latach odnajdując Tunel Ñoldorów dzięki pomocy Gelmira i Arminasa. Prowadzony przez ptaki (wielkie mewy i łabędzie) dotarł do ruin zamku Vinyamar gdzie znalazł oręż (miecz, hełm, tarczę Ñoldorów, a także mały łuk zostawione tam przez Turgona na przykazanie Władcy Mórz) a potem rozmawiał z Ulmem. Został jego posłańcem udał się do Gondolinu. Miał przekazać wiadomość, że niedługo Ukryte Królestwo upadnie i trzeba je opuścić, jednak nikt go nie posłuchał. Tuor pozostał w mieście i ożenił się z Idril. Ich synem był Eärendil. Gdy Morgoth zaatakował królestwo, Tuor uciekł razem ze swoją żoną i synem. Przy okazji zabił zdrajcę i szaleńca Maeglina. Odpłynął wraz z Idril do Amanu i jako jedyny człowiek zaliczony do Pierworodnych Dzieci Iluvatara. Jego opiekunem był Annael. Jego topór przechowywany w Númenorze nazywał się Dramborleg.

Genologia Edytuj

Marach
 
Haldad

Bëor

Galdor
 
Haretha

Turgon
 
Elenwë

Morwena
 
Húrin Thalion

Huor
 
Ríana

Túrin

Urwena Lalaith

Nienor

Tuor

Idril

Elwinga
 
Eärendil

Elros

Elrond

Poprzednik:
Húrin Thalion
Głowa rodu Hadora
PE 503 – ?
Następca:
Eärendil

Więcej z Fandomu

Losowa wiki