FANDOM

Tulkas (zwany Astaldem) – Ainur, ostatni Valar, który przybył na Ardę.

Charakterystyka Edytuj

Tulkas posiada największą moc z Valarów. Zawsze się śmieje, nawet podczas walki. Lubi zapasy i próby sił. Potrafi w biegu prześcignąć każde żywe stworzenie, dlatego nie używa żadnego wierzchowca. Ma złote włosy i brodę. Walczy gołymi rękoma. Jest niezawodny w przyjaźni i bardzo groźny w gniewie. Ma żonę Nessę.

Historia Edytuj

Został stworzony przez Eru Ilúvatara, przed początkami Ardy.

Zstąpił na Ziemię podczas pierwszej wojny z Melkorem i wypędził go. Od tej pory Morgoth szczególnie go nienawidził. Po tym zdarzeniu zmęczony i szczęśliwy Tulkas usnął. Wykorzystał to Władca Ciemności, znów przybył na Ardę i wybudował twierdze Utumno. Gdy Tulkas się o tym dowiedział, natychmiast wyruszył, by go schwytać, jednak Melkor schronił się w swojej fortecy.

Grzegorz-wlazlo-tulkas-2

Tulkas pokonuje Balroga (graf. Grzegorz Wlazło)

W drugiej bitwie z Morgothem, kiedy to Valarowie zaatakowali Utumno, Tulkas stoczył kolejny pojedynek z Melkorem i powalił go na ziemię.

Tulkas był bardzo niezadowolony, gdy Manwë kazał wypuścić Melkora, po trzystu latach więzienia, ponieważ myślał, że ten został wyleczony ze zła. Za każdym razem, kiedy go napotykał, zaciskał pięści z gniewu. Jego podejrzenia były słuszne, Morgoth znów zaatakował i zniszczył Drzewa Valinoru. Natychmiast po tym zdarzeniu wyruszył w pogoń za nim. Jednak Melkor był osłaniany przez Bezświatło Ungolianty, a Tulkas był jak spętany czarną siecią i daremnie się szamotał.

Ainurowie

Valarowie Manwë • Ulmo • Aulë • Oromë • Námo • Irmo • Tulkas

Varda • Yavanna • Niënna • Estë • Vairë • Vána • Nessa

Majarowie Eönwë • Ilmarë • Ossë • Uinena • Salmar • Meliana • Ariena
Tilion • Curumo  • Olórin  • Aiwendil • Alatar • Pallando
Pomocnicy Duchy powietrza • Duchy wody • Duchy ognia • Duchy cienia
Siły ciemności
Valarowie Morgoth
Majarowie Sauron • Gothmog • Zguba Durina • Ungolianta

Bibliografia Edytuj

  • J.R.R. Tolkien, Silmarillion