Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Tukowie

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tukowie – wpływowy ród hobbicki. Byli żądni przygód i mieli zdolności przywódcze, a od czasu do czasu zostawali żeglarzami. Urząd thana był w rodzinie dziedziczony od czasów Isumbrasa I.

Od czasów Isengrima II Tukowie blisko spokrewnieni z thanem, mieszkali w Wielkich Smajalach.

TerytoriaEdytuj

Rodzina Tuków zamieszkiwała głównie obszar zwany Tukonem, który był położony w Południowej i Zachodniej Ćwiartce, na Zielonym Pogórzu. Ich siedzibą rodową były Wielkie Smajale, które prawdopodobnie zamieszkiwała ponad setka Tuków.

Ponadto, część osób z tej rodziny mieszkała w Północnej Ćwiartce, osoby te tworzyły mniejszy klan zwany Północnymi Tukami.

HistoriaEdytuj

Po przeniesieniu się rodziny Oldbucków do Bucklandu, to głównie głowy rodziny Tuków piastowały stanowisko Thana Shire'u, a dokładniej od roku 2340 TE.

W 2683 TE Isengrim Tuk II rozpoczął wykopaliska w Zielonym Pogórzu, w wyniku których zaczęły powstawać Wielkie Smajale.

W Czwartej Erze Tukowie byli w posiadaniu wielu zabytkowych ksiąg i zapisów historycznych, które były przechowywane w ich siedzibie.

CzłonkowieEdytuj

Ród Tuków jest jednym z największych hobbickich rodów. Jego najznańszymi członkami są m.in.: Gerontius Tuk, Belladona Tuk, Bullroarer, i Faramir (syn Peregrina).

Drzewo Tuków.jpg

Więcej z Fandomu

Losowa wiki