FANDOM

Tukowa Skarpa – niewielka osada położona w Shire, a dokładniej w Zachodniej Ćwiartce[1].

Geografia Edytuj

Miejscowość ta znajdowała się w krainie Tuków zwaną Tuklandem. Leżała niedaleko na zachód od większej osady, Tukonu. Do Tukowej Skarpy dochodziła tylko jedna droga od strony zachodniej, odchodząca od gościńca prowadzącego do Longbottom. Położenie tej wioski na Zielonym Pogórzu[1], na skarpie świadczy o tym, że hobbici prawdopodobnie mieszkali tutaj w tradycyjnych smajalach. Brak połączenia drogowego między Tukową Skarpą, a wschodnią częścią Tukonu, może świadczyć, że te dwa osiedla były połączone pod ziemią licznymi tunelami, wybudowanymi przez mieszkańców..

Historia Edytuj

Dokładna data założenia tej miejscowości nie jest znana, jednak musiało to być po, albo w 1601 roku Trzeciej Ery, kiedy to założono Shire[2].

Etymologia Edytuj

W oryginale do oddania Tukowej Skarpy użyto słowa „Tookbank”. Nazwa tej miejscowości jest dwuczłonowa, pierwszy człon, „Took-” odnosi się do rodziny hobbitów o nazwisku Tuk. Natomiast człon „-bank” oznacza „brzeg, skarpa, brzeg rzeki”.

Przekłady na język polski Edytuj

Shire

Tukland Tukowa Skarpa • Tukon • Wielkie Smajale • Withwell

Przypisy