Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Torech Ungol

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
"Smeagol znalazł (...) małą ścieżynkę, która prowadzi pod górę, a potem schody, wąskie schodki, tak, tak, bardzo długie, bardzo wąskie. I jeszcze jedne schody. A potem (...) tunel, ciemny tunel i w końcu małą szczelinę i ścieżkę wysoko nad przełęczą."

—Gollum do Froda i Sama

Torech Ungol (Jaskinia Szeloby, Jaskinia Pajaka) - tunel w Ephel Duath, stanowiący przejście do Mordoru, zamieszkany przez pajęczycę Szelobę.

Historia Edytuj

Jeszcze przed zasiedleniem Mordoru przez Saurona, pajęczyca Szeloba, ostatnia córka Ungolianty, która przetrwała zagładę Beleriandu, skryła się w jaskiniach w Ephel Duath. W późniejszych czasach gdy w dolinie Imlad Morgul powstał gród Minas Ithil, późniejsze Minas Morgul, jaskinia stała się wygodnym przejściem miedzy nim a przełęczą na Cirith Ungol. Orkowie obrabiali korytarze starając się stworzyć dla siebie bezpieczne przejście i uniknąć spotkania z potworem. Sam Sauron był zadowolony z lokatorki Torech Ungol, która strzegła doskonale przejścia do jego królestwa, a nawet sam posyłał jej czasem jeńców. Drogę tą odkrył Gollum, oddając Szelobie hołd 12.03.3019 TE zwabił do Jaskini Froda i Sama, którzy dzięki flakonikowi Galadrieli i Żądłu przedostali się na druga stronę i dotkliwie zranili pajęczycę.

Chatrakterystyka Edytuj

Jaskinia Szeloby łączyła schody zaczynające się nad Minas Morgul z przełęczą Cirith Ungol. Od strony zachodniej tworzyła w większości prosty tunel, z wyrównaną podłogą, prowadzącymi w górę stopniami i wygładzonymi ścianami. Miała wiele bocznych odgałęzień i ukrytych wyjść. Jeden z północnych tuneli stanowił drogę do kryjówki Szeloby. Bliżej wschodniej strony gór tunel się rozgałęział. Lewa ścieżka prowadziła przez kamienną bramę do wieży na Cirith Ungol a prawa wiodła ku wyjściu na przełęcz. Ten wylot tunelu zablokowany był jednak pajęczyną i tworzył pułapkę. Tunel zasnuty był pajęczyną i bezświatłem, panował w nim okropny smród i odczuwalna była zła wola i moc Szeloby.

Więcej w Fandom

Losowa wiki