Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Tom Bombadil płynie w świat

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tom Bombadil płynie w świat – hobbicki wiersz będący prawdopodobnie kompilacją wcześniejszych legend. Wiersz wchodzi w zespół Przygody Toma Bombadila wchodzących w skład Czerwonej Księgi Marchii Zachodniej. Wiersz zawiera sporą dawkę szczegółowych informacji o dolinie Wiji, co świadczy o pochodzeniu tego wiersza z Bucklandu. Dowodzi też tego, że mieszkańcy znali Toma Bombadila, choć nie mieli pojęcia o jego potędze. Przypuszcza się że wiersz został skomponowany już po wizycie Froda i jego przyjaciół w domu Bombadila.

Wiersz jest pełen charakterystycznych złośliwości Toma, przekomarzającego się ze zwierzętami, a także spotkanymi mieszkańcami Bucklandu. Tom wyrusza swoją łódką w dół Wiji, mijając Kiełpią Wyspę, jaz niesiony prądem aż do Grindwall. Następnie lądując w Breredon dalej powędrował Groblą spotykając na niej Maggota. Tom został zaproszony przez przyjaciela do Bamfurlong, gdzie długo rozmawiali do późnej nocy. Rano jednak Bombadil wyszedł po cichu. Pozostawiona przez niego łódka została przetransportowana z powrotem przez zwierzęta.

Więcej w Fandom

Losowa wiki