FANDOM

Tol-in-Gaurhoth.jpg

Tol-in-Gaurhoth - autorstwa Michała Kwiatkowskiego

Tol Sirion – wyspa położona w Beleriandzie na Sirionie, a dokładniej w jego górnym biegu w wąwozie zwanym Przełomem Sirionu. Gdy wyspa została zdobyta przez siły zła, nazwę jej zmieniono na Tol-in-Gaurhoth.

HistoriaEdytuj

Finrod Felagund na wyspie wybudował więżę o nazwie Minas Tirith, która była w sprawowaniu Orodretha, który miał na celu strzec doliny Sirionu. Jednak Orodreth był bezsilny, gdy twierdza została zaatakowana przez Saurona i uciekł z wyspy na południe.

Po tym wydarzeniu została zamieszkana przez Saurona, który z wieży obserwował i strzegł pobliskich terenów przed elfami. Wraz z nim w Tol Sirionie mieszkała Thuringwethil. Ponadto, Sauron na wyspie otworzył hodowlę wilkołaków, którzy stali się jego poddanymi.

EtymologiaEdytuj

Pierwszy człon tych dwóch nazw to Tol. Występuje od sindarinie oraz w quenya i tłumaczy się go jako 'wyspa'. Człon Sirion odnosi się do rzeki na jakiej istniała ta wyspa. Natomiast wyraz Gaurhoth tłumaczy się jako 'wilkołak', co z kolei odnosi się do tego, że na wyspie były hodowane wilki.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki