Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Tol Galen

2742strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tol Galen – zielona wyspa, położona na rzece Adurancie, dopływie Gelionu na południu Ossiriandu.

Na tej wyspie żyli Beren i Luthien po powrocie do życia i do Śródziemia. Z tej przyczyny ziemia ta była potem nazywana Dor Firn-i-Guinar lub Dor Gyrth i chuinar - "Miejsce gdzie umarli ożywają". Tu urodził się ich syn Dior. Po zamordowaniu Thingola Beren, wraz z Diorem i Zielonymi Elfami zorganizowali grupę, która uderzyła na krasnoludów i pokonała ich w Bitwie nad Sarn Athrad. Skarb utonął w rzece Ascar z wyjątkiem Nauglamira z Silmarilem. W ten sposób dostał się on znowu w jego ręce. Przez długo czas Luthien nosiła silmaril przebywając na Tol Galen, mówiło się wówczas, że ta ziemia żyjących umarłych stawała się jasna, piękna i owocodajna jak Valinor.

Ciekawostki Edytuj

Choć nie jest to nigdzie napisane, istnieje możliwość, że na tę samą wyspę wrócił z zaświatów Glorfindel. Nie wiemy dokładnie jaka część Ossiriandu przetrwała, jednak wyspa ta mogła znajdować się w Harlindonie gdzie około 1600 Drugiej Ery pojawił się ponownie Glorfindel. Sugerowałoby to, że miejsce to albo miało jakieś połączenie z Valinorem, albo piękno tego miejsca było tak wspaniałe, że Valarowie tu właśnie decydowali się ożywiać umarłych.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki