Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Tirion

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tirion (qya. Wieża Czat) – miasto elfów w Amanie na wzgórzu Túna. Największa siedziba elfów na zachód od morza.

Wygląd Edytuj

Miasto posiadało białe mury i tarasy, a piasek na ulicach był pełen diamentowego pyłu. Od podnóża góry do bram miasta wiodły kryształowe schody. W centrum znajdowała się potężna wieża Mindon Eldaliéva najwyższego króla elfów - Ingwë z której srebrna latarnia widoczna była daleko na morzu. Poniżej wieży znajdował się pałac Finwë - pierwszego króla Ñoldorów. Na głównym placu rosło białe drzewo Galathilion miejsce przysięgi Fëanora.

Historia Edytuj

Miasto było założone i zamieszkane przez Vanyarów i Noldorów i zarządzane przez Ingwë. Kiedy większość Vanyarów przeniosła się w okolice Taniquetil miasto podlegało władzy Finwë. Świętość trwała aż do czasu gdy Fëanor został wyrzucony z miasta i wraz z nim swoją siedzibę opuściło wielu Noldorów udając się do Formenosu. Tylko 1/10 populacji miasta została, choć potem niektórzy z tych co opuścili je powróciła wraz z Finarfinem.

Gdy Eärendil szukał pomocy Valarów w walce z Morgothem przybył do Tirionu. W tym czasie miasto było jednak opustoszałe z uwagi na odbywający się festiwal. Ostatnim znanym wydarzeniem jest próba najazdu Amanu przez żołnierzy Numenorskich oszukanych przez Saurona. Obozowali oni wokół wzgórza opuszczonego przez elfy. Po pokonaniu ich i pochowaniu miasto wraz z całym Amanem zostało skryte przed oczami śmiertelników na zawsze.

Więcej w Fandom

Losowa wiki