FANDOM

Przeciw Ten artykuł jest niekanoniczny

Tilda – najmłodsza córka Barda I Łucznika. Pojawia się w filmach "Hobbit: Pustkowie Smauga" i "Hobbit: Bitwa Pięciu Armii". Ma rodzeństwo: starszą siostrę Sigrid i starszego brata Baina. Zagrała ją aktorka Mary Nesbitt.

Biografia Edytuj

Tilda pojawia się w Esgaroth. Po raz pierwszy pokazana jest, gdy Bard wpuszcza kompanię Thorina do swojego domu przez wychodek. Tilda twierdzi, że krasnoludy przyniosą szczęście jej rodzinie i od początku odnosi się przyjaźnie do niespodziewanych gości. Jest świadkiem ataku orków Bolga na Miasto na Jeziorze. Udaje jej się przeżyć atak, bez uszczerbku na zdrowiu.

Tej samej nocy na miasto napadł Smaug. Tilda razem z rodzeństwem przeżyła atak smoka. Razem z ocalałymi mieszkańcami udała się do ruin Dale. Niedługo potem odbyła się Bitwa Pięciu Armii. Dowódca armii orków: Azog Plugawy wydał swoim wojskom rozkaz zaatakowania miasta. Tilda przebywała tam z rannymi lub niezdolnymi do walki ludźmi. Razem z siostrą ewakuowała się z miasta, ale tuż przy wyjściu napadło na nią dwóch orków. Uratował ją Bain, starszy brat.

Brała udział w pogrzebie Króla pod Górą. Jej dalsze losy pozostają nieznane. Kiedy jej ojciec został królem Dale, zajmowała prawdopodobnie wysoką pozycję.