Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Thranduil

Dyskusja0
1862strony na
tej wiki
Thranduil
Thranduil
Thranduil
Rasa Elf, Sindar
Płeć Mężczyzna
Tytuły lub przydomki Król leśnego królestwa
Data urodzenia Pierwsza Era
Data śmierci nieznana
Kolor włosów złocisty/jasny blond
Kolor oczu niebieskie (film)
Aktor Lee Pace

Thranduil – elf z rodu Sindarów, król Leśnego Królestwa położonego w Mrocznej Puszczy, jedyny syn Orophera oraz ojciec Legolasa. Uwielbiał srebro oraz białe klejnoty.

Biografia Edytuj

Narodził się na początku Pierwszej Ery. Thranduil był jedynym synem Orophera. Do Mrocznej Puszczy przybył w Drugiej Erze, jeszcze przed 1000 rokiem. Wziął udział w bitwie na Dagorlad, w której zginął jego ojciec i 2/3 armii elfów.

Po tym wydarzeniu Thranduil objął władzę w Leśnym Królestwie i z czasem je odbudował. Wielkie zyski królestwo czerpało z handlu z Miastem na Jeziorze,  Ereborem oraz z Dale. Pod koniec Trzeciej Ery jednak dwa ostatnie państwa zostały zniszczone przez smoka Smauga i z pewnością przyczyniło się to do osłabienia elfów. Thranduil znany był ze swojej niechęci do krasnoludów (wspólna cecha wśród jego rodu).

W Trzeciej Erze przyczynił się do wypędzenia Czarnoksiężnika z Dol Guldur.

W 2941 roku Trzeciej Ery uwięził w swojej fortecy Kompanię Thorina. Jej członkowie zdołali jednak uciec. Thranduil poprowadził swoją armię po śmierci smoka Smauga do Ereboru, domagając się należących do jego rasy bezcennych diamentów i kolii. Jego sprzymierzeńcami stali się ludzie z Miasta na Jeziorze. W wyniku roszczeń elfów i ludzi prawie że doszło do bitwy z krasnoludami, ale obie strony pojednały się na wieść o nadchodzącej armii goblinów. Thranduil wraz ze swoimi wojskami wziął udział w Bitwie Pięciu Armii z goblinami pod wodzą Bolga. Orkowie ponieśli w niej wielką klęskę.

Thranduilwzbroi

Król Thranduil w zrujnowanym mieście Dale. "Hobbit: Bitwa Pięciu Armii".

Po bitwie odbudowano Erebor i Dale. Przywrócono dobre stosunki z elfami Thranduila. Jego syn Legolas wziął udział w Wojnie o Pierścień i był członkiem Drużyny Pierścienia.

Pomógł Aragornowi i Gandalfowi w schwytaniu Golluma. Stwór został uwięziony w jego lochach. Później jednak pojmali go orkowie, w czasie gdy był eskortowany do pałacu króla.

W 3019 roku złe siły z Dol Guldur napadły na jego królestwo. Thranduil stoczył wówczas w Mrocznej Puszczy wielką bitwę z której wyszedł zwycięsko, lecz las ucierpiał zniszczony w wielu miejscach mieczem i ogniem. W dzień nowego roku (według kalendarza elfów) spotkał się z Celebornem pośrodku puszczy i nadał jej nową nazwę: Eryn Lasgalen, co w mowie elfów oznaczało "Las zielonych liści". Król zajął wówczas północny obszar Mrocznej puszczy, aż po góry wyrastające z lasu.

GaleriaEdytuj

Bibliografia Edytuj

  • J.R.R. Tolkien, Hobbit, Rozdział IX: Beczkowy spływ, Amber, Warszawa 2011, ISBN 987-83-241-3951-4
  • J.R.R. Tolkien, Hobbit, Rozdział XVIII: Droga powrotna, Amber, Warszawa 2011, ISBN 987-83-241-3951-4
  • J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni, Dodatek B: Kronika lat i królestw zachodnich, Trzecia Era, Muza SA, Warszawa 2012, ISBN 987-83-7758-297-8.

Więcej od Wikii

Losowa wiki