Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Thranduil

Dyskusja0
1616stron na
tej wiki
Thranduil
Rasa Elf, Sindar
Płeć Mężczyzna
Tytuły lub przydomki Król leśnego królestwa
Data urodzenia Pierwsza Era
Data śmierci nieznana
Kolor włosów złocisty/jasny blond
Kolor oczu niebieskie (film)
Aktor Lee Pace

Thranduil – elf sindarin, król Leśnego Królestwa położonego w Mrocznej Puszczy, jedyny syn Orophera oraz ojciec Legolasa.

Biografia Edytuj

Narodził się na początku Pierwszej Ery. Thranduil był jedynym synem Orophera. Do Mrocznej Puszczy przybył w Drugiej Erze, jeszcze przed 1000 rokiem. Wziął udział w bitwie na Dagorlad, w której zginął jego ojciec i 2/3 armii elfów.

Po tym wydarzeniu Thranduil objął władzę w Leśnym Królestwie i z czasem je odbudował. Wielkie zyski królestwo czerpało z handlu z Miastem na Jeziorze,  Ereborem oraz z Dale. Pod koniec Trzeciej Ery jednak dwa ostatnie państwa zostały zniszczone przez smoka Smauga i z pewnością przyczyniło się to do osłabienia elfów. Thranduil znany był ze swojej niechęci do krasnoludów (wspólna cecha wśród jego rodu).

W Trzeciej Erze przyczynił się do wypędzenia Czarnoksiężnika z Dol Guldur.

W 2941 roku Trzeciej Ery uwięził w swojej fortecy Kompanię Thorina. Jej członkowie zdołali jednak uciec. Thranduil poprowadził swoją armię po śmierci smoka Smauga do Ereboru, domagając się najprawdopodobniej bezpodstawnie części łupów. Jego sprzymierzeńcami stali się ludzie z Miasta na Jeziorze. W wyniku roszczeń elfów i ludzi prawie że doszło do bitwy z krasnoludami, ale obie strony pojednały się na wieść o nadchodzącej armii goblinów. Thranduil wraz ze swoimi wojskami wziął udział w Bitwie Pięciu Armii z goblinami pod wodzą Bolga. Orkowie ponieśli w niej wielką klęskę.

Po bitwie odbudowano Erebor i Dale. Przywrócono dobre stosunki z elfami Thranduila. Jego syn Legolas wziął udział w Wojnie o Pierścień i był członkiem Drużyny Pierścienia. Sam Thranduil musiał stawić czoło najazdom z Dol Guldur, jednak zdołał je odeprzeć i ochronić swój lud.

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki