Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Third Age: Total War

2762strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
TATW.jpg
Third Age: Total War
Tytuł oryginalny - Third Age: Total War
Producent - Creative Assembly
Wydawca - SEGA
Rok Wydania - 10 listopad 2006
Platformy - PC
Gatunek - strategia RTS
Typ gry - jedno- wieloosobowy
Kategoria wiekowa - 16+
Język - angielski, polski

Third Age: Total War – modyfikacja gry Medieval II: Total War Kingdoms, popularnej strategii. Przenosi gracza w realia Śródziemia, dokładnie do Trzeciej Ery, jak mówi nazwa. Twórcy starali się najwierniej odwzorować wizję powieści J.R.R. Tolkiena, jak i trylogii Petera Jacksona. W modzie można zauważyć dużo cytatów z książek oraz klipów, screenów z filmowej wersji i wiele innych.

Fabuła Edytuj

Gra przenosi nas do Śródziemia. Wybieramy dowolną nację i staramy się zapanować nad innymi terenami w czasie kampanii podzielonej na tury. Twórcy dostosowali mapę w ten sposób by wyglądała jak wymieniona wyżej kraina.

Kampania rozpoczyna się latem 2980 roku. Dumne i potężne królestwo Gondoru, rządzone przez namiestnika Denethora II toczy nieustanny spór o wschodnią część miasta Osgiliath - ich dawnej stolicy przeniesionej obecnie do Minas Tirith z Mordorem - królestwem Saurona. Z kolei jeśli Mordor chce utorować sobie drogę do królestwa musi zdobyć zachodnią część miasta. Na południu niezliczone zastępy złych ludzi, sprzymierzeńców Saurona zbierają wojska składające się z walecznych Haradrimów, groźnych piratów z Umbaru nieustannie atakujących przybrzeżne tereny Gondoru i przerażających bestii Mumakili.

Królestwo Rohanu rządzone przez króla Thengela musi przygotować się do odparcia ataku zdradzieckiego czarodzieja Sarumana na ich ziemie. Ów czarodziej wyhodował agresywną rasę Uruk-hai z połączenia orków i ludzi. Ponadto podporządkował sobie plemiona Dunlendingów nienawidzących Rohirrimów za wyrządzone im w przeszłości krzywdy. Rohan posiada świetną kawalerię, zdolną miażdżyć nawet bardzo zwarte formacje - dlatego też Saruman wyposaża swoje wojska w bardzo długie i zabójcze piki, oraz rozpoczyna prace nad tajemniczą bronią zdolną w przerażającym błysku zniszczyć nawet najtwardsze mury...

Na północnych krainach w Eriadorze życie toczy się spokojnie. Do czasu, bowiem orkowie i gobliny rosną w siłę w Górach Mglistych, Gundabad i Gram. Ludność Eriadoru prowadzona przez Aragorna II i czarodzieja Gandalfa Szarego musi przygotować skuteczną obronę przeciwko niezliczonym hordom orków, trolli i wargów. Mają bardzo potężnych sąsiadów i wrogów. Elfy Wysokiego Rodu pod wodzą Elronda półelfa zamieszkujące w okolicach Mithlondu i doliny Imladris mogą okazać się potężnym sprzymierzeńcem. Są także krasnoludy mieszkające w Górach Błękitnych.

W ukrytym leśnym królestwie Thranduila pokój nie panuje zbyt długo. Orkowie mnożą się w kopalniach Morii i planują inwazję na Lórien władane przez Celeborna i Galadrielę, zaś na południu w starej fortecy Dol Guldur osiadł Nazgul Khamul zbierający wojska Mordoru złożone nie tylko z orków i ludzi, ale także wyjątkowo potężnej rasy trolli: Olog-hai.

Na dalekiej północy krasnoludy z Żelaznych Wzgórz i Ereboru przygotowują z ludźmi z Dale plan obrony ich południowych granic. Bowiem na południu w tajemniczej krainie Rhûn plemiona Easterlingów zdobyły nowego i silnego przywódcę który poprowadzi ich na wojnę z Gondorem i Dale. Krasnolud Balin, jeden z członków dawnej kompanii Thorina wyrusza za zgodą Króla Dáina II żelaznej stopy prowadzi niewielką, lecz zorganizowaną armię krasnoludów do odzyskania dawnego królestwa krasnoludów w Morii – Khazad-dûm. W tej kopalni zalegają złoża cennego materiału - mithrilu wykorzystywanego do wyrobu najwyższej jakości zbroi. Krasnoludy obawiają się jednak że ta wyprawa zbudzi pradawną i złowrogą istotę nazywaną "Zgubą Durina".

Każda tura kampanii trwa około 4 miesiące. Okres 3 tur to jeden rok w grze. Gra kończy się w 3980 roku trzeciej ery zwycięstwem lub porażką w zależności od tego czy gracz spełnił warunki zwycięstwa kampanii. Do wyboru są dwa tryby kampanii: długa i krótka. Ta pierwsza charakteryzuje się dużą liczbą terytoriów do zajęcia i zdobycia konkretnych osad oraz zniszczenia konkretnych frakcji. W drugim trybie należy zająć nieco mniej terytoriów, zniszczyć mniej frakcji i nie trzeba zajmować konkretnych miast.

Tryby gry Edytuj

Modyfikacja Third Age: Total war oferuje 4 tryby gry:

  • Kampania Trzeciej Ery - pozwala na rozegranie kampanii na mapie Śródziemia dowolną, grywalną frakcją, z podziałem na tury. Bitwy rozgrywane są w czasie rzeczywistym (RTS). Kampania może być rozegrana na jednym komputerze (HotSeat), lub w sieci lokalnej (LAN).
  • Własna bitwa - pozwala graczom na rozegranie swobodnej bitwy z własnymi ustawieniami. Możliwość wyboru dwóch trybów bitwy: oblężenia i bitwy lądowej na otwartym polu. Gracz może wybrać mapę, pogodę jaka będzie panowała na polu walki, porę dnia i roku, zasoby finansowe potrzebne na zakup jednostek dla danych frakcji i dowolny wybór jednostek dla każdej frakcji. Bitwy mogą być rozgrywane przez internet lub w sieci lokalnej z innymi graczami.
  • Szybka bitwa - gracze rozgrywają bitwę na otwartym polu otrzymując losowe frakcje i jednostki.
  • Bitwa historyczna - gracze mają możliwość rozegrania największych bitew Śródziemia, a dokładniej Trzeciej Ery. Następujące bitwy twórcy oddali do rozegrania w ostatecznej wersji (3.2) modyfikacji :

Oblężenie Cair Andros - Mordor vs Gondor. Oblężenie odbywa się nocą. Celem Mordoru jest zajęcie fortecy i zniszczenie stacjonujących tam wojsk Gondoru. Gondor musi natomiast odeprzeć atak nieprzyjaciela.

Pola Celebrantu - Rhûn (grywalny) i Orkowie z gór mglistych (niegrywalni) vs Gondor (grywalny) i Rohan (niegrywalni). Bitwa skupia się na brodzie rzeki Anduiny. Easterlingowie muszą się przez nią przeprawić by dotrzeć do zasieków wojsk Gondoru otoczonych drewnianymi palisadami. Na pole bitwy po pewnym czasie przybywają posiłki orków i rohirrimów. Celem Easterlingów jest zabicie namiestnika Gondoru, dowodzącego wojskami ludzi zachodu.

Dolina Azanulbizar - Krasnoludy vs Orkowie z Gór Mglistych. Bitwa toczy się w pobliżu bramy Morii, zimą. Krasnoludy muszą rozgromić wojska orków, lub zabić ich wodza Azoga. Celem orków jest zniszczenie lub rozproszenie sił krasnoludów.

Bitwa Pięciu Armii - Dale, Krasnoludy i Leśne elfy vs Orkowie z Gór Mglistych. Bitwa rozgrywa się pod samotną górą, pomiędzy dwoma wzniesieniami po lewej i po prawej stronie. Są na nich rozmieszczeni łucznicy z Dale, łucznicy elfów i piechota krasnoludów. Muszą powstrzymać dwie wielkie armie orków. W centrum pola bitwy znajduje się kompania Thorina. Siły dobra jest mogą zasypać gradem strzał pierwszą armię orków próbujących przejść pomiędzy wzniesieniami. Druga armia orków dowodzona przez Bolga, syna Azoga przemieszcza się na tyły armii ludzi i elfów. Warunkiem zwycięstwa jest zniszczenie lub rozproszenie sił wroga.

Oprócz tych bitew, zaawansowani gracze mogą skorzystać z edytora bitew, by stworzyć własną historyczną bitwę.

Nowości Edytuj

Do wyboru jest 14 frakcji, reprezentują one siły dobra i zła i zawierają swoje unikalne jednostki.

Frakcje.png

Wszystkie grywalne frakcje

Siły dobra:

  • 5 królestw ludzi - Gondor, Rohan, wolne ludy Eriadioru oraz Dale. Wyjątkiem jest tu Arnor, którym grać można dopiero po spełnieniu odpowiednich warunków podczas gry Eriadorem ( chodzi tu o zjednoczenie prowincji należących kiedyś do królestwa północy, oraz zawarcia sojuszu z Gondorem ) lub po zainstalowaniu submoda MoS gdzie możemy grać Arnorem od początku po zatwierdzeniu odpowiedniego skryptu.
  • 2 frakcje elfów - Leśne ElfyElfy Wysokiego Rodu (w submodyfikacji MoS z Leśnych Elfów, wyodrębniona zostaje frakcja Elfów z Lorien)
  • Krasnoludy

Siły zła:

Niegrywalne

  • Bandyci - neutralna i niegrywalna frakcja. Ich armie pojawiają się na losowych terytoriach i nie mogą wycofać się z żadnej walki. Zajmują osady w których buntownicy przejmują władzę i często generałami bandytów zostają generałowie gracza o niskim stopniu lojalności, po zerwaniu przysięgi wierności frakcji gracza.
  • Władca ciemności Mordoru - Ta frakcja posiada ukrytą poza mapą osadę. Nie werbują jednostek i nie uczestniczą w dyplomacji (ponieważ gracz nie może do nich wysłać dyplomaty i odwrotnie). Władcą tej frakcji jest Sauron. Zwołuje on inwazje na konkretne miasta należące do frakcji sił dobra. Do inwazji muszą dołączać wszystkie frakcje wystawiając swoje armie, jeśli chcą zachować względy u Czarnego Władcy. O uznanie Saurona mogą ubiegać się wszystkie złe frakcje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki