Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Elwë

Przekierowano z Thingol

2165stron na
tej wiki
Dyskusja0
 
Elwë
ElweFinwe
Elwe i Finwe - autorstwa Maureval
Płeć mężczyzna
Rasa Elf, Teleri
Lata życia ? PE - ? PE
Miejsce zamieszkania Beleriand
Żona Meliana
Potomstwo Luthien
Broń Aranrúth
Elu Thingol lub Elwëelf należący do Telerich, żyjących w Pierwszej Erze. Mąż Meliany, ojciec Lúthien i król Doriathu. Jak wszyscy ojcowie elfów, obudził się nad Cuiviénen. Jego braćmi byli Olwë i Elmo

Elu Thingol był jednym z przywódców swego ludu, którzy ujrzeli Dwa Drzewa Valinoru. Powróciwszy do Śródziemia miał przekonać swoich pobratymców do zamieszkania w Valinorze, jednak stało się, że zakochał się w Melianie z Majarów. Razem zamieszkali w Beleriandzie, gdzie założyli królestwo Doriathu. Zamieszkiwali je Sindarowie (Elfy Szare).

Elwë miał też córkę Lúthien, uważaną za najpiękniejszą ze wszystkich żyjących istot na ziemi. Kiedy w jego siedzibie zjawił się Beren, pragnący zdobyć rękę córki, Thingol wysłał go po Silmarile. Beren wrócił z jednym z nich, a Thingol nakazał krasnoludom umieścić klejnot w Nauglamirze. Krasnoludy zaślepione pięknem Silmarila zażądały naszyjnika jako zapłatę za pracę w Menegrocie, ale król odmówił domyślając się że zależy im na Silmarilu i im odmówił. Twórcy naszyjnika wpadli w furię i zabili Thingola.

CiekawostkiEdytuj

  • Thingol posługiwał się mieczem Aranrúthem
  • Wg legendy ojcem trzeciej grupy elfów obudzonych w Cuivienen był Enel, zaś Elwë przywódcą tych z Nalyarów którzy wyruszyli na zachód. Jeśli by Thingol był ojcem jakiejś grupy elfów też nie mógłby mieć braci.[1]

PrzypisyEdytuj

  1. J.R.R. Tolkien, Christopher Tolkien (ed.), The War of the Jewels, "Part Four. Quendi and Eldar"

Więcej od Wikii

Losowa wiki