Fandom

Władca Pierścieni Wiki

The Lord of the Rings: Tactics

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Kol.jpg
The Lord of the Rings: Tacticts
Tytuł oryginalny - The Lord of the Rings: Tacticts
Producent - EA Games
Wydawca - Electronic Arts Inc.
Rok Wydania - 8 listopada 2005
Platformy - PSP
Gatunek - Taktyczna RPG
Typ gry - jedno- wieloosobowa
Kategoria wiekowa - 12+
Język - angielski

The Lord of the Rings: Tactics – gra taktyczna z elementami RPG wydana na konsole przenośne PSP.  Wydawcą jest Electronic Arts Inc., a dystrybutorem EA Games. W niektórych aspektach gra przypomina Final Fantasty Tactics na konsolę Game Boy Advance. Jest to gra o charakterze turowym, z tym, że przeciwnicy wykonują i obserwują swoje ruchy w tym samym czasie. technologia Wi-Fi w konsoli PSP umożliwia grę w trybie multiplayer. Gra pozwala nam na stosowanie zasadzek i korzystanie z ukształtowania terenu. Twórcy gry udostępnili nam zarówno siły sprzymierzone z drużyną pierścienia jak i te walczące pod sztandarem Mordoru. Nie zabraknie nam więc elfów, leśnych elfów, orków, easterlingów, uruk-hai, ludzi i wielu innych.

Fabuła Edytuj

Fabuła gry opiera się na filmowej trylogii Petera Jacksona, jednak dokonano licznych zmian. Przede wszystkim w kampanii Mordoru zmienił się przebieg wielu wydarzeń.Dodatkowo niektóre postacie biorą udział w wydarzeniach, w których nie uczestniczyli, a niektóre, znane z filmów i książek wcale się nie pojawiają.

Rozgrywka Edytuj

Rozgrywka opiera się na umiejętnościach taktycznych gracza. Na każdą planszę została nałożona siatka. Wszystkie jednostki zajmują określoną ilość kwadratów. Każda runda podzielona jest na dwie tury: ruchu i walki. W turze ruchu gracz ustala, w gdzie mają się przemieścić dane jednostki, z tym, że każda jednostka ma inny zasięg przemieszczania się (Konnica Rohanu dotrze dalej, niż Łucznik Elfów) . W turze walki planujemy ataki, które dzielą się na dwa rodzaje: zwykłe i magiczne. Te z kolei dzielą się na bezpośrednie i strzeleckie. I tu znowu ukazuje się zróżnicowanie możliwości jednostek. Niektóre są lepsze w walce wręcz, inne na dystans, niektóre wcale nie mogą wykonywać ataku strzeleckiego. Dodatkowo w turze ataku można używać zakupionych w sklepie przedmiotów. Każda misja ma określony cel. Oto wszystkie warianty:

  • Przejmij flagę
  • Przejmij flagę w określonym czasie
  • Utrzymaj flagę
  • Zabij wszystkich przeciwników
  • Dotrzyj do celu

Dodatkowo w niektórych misjach mamy postawiony warunek. Mówi on, że określona postać musi przeżyć.

Bohaterowie Edytuj

Zarówno siły zła, jak i dobra wystawiają do bitwy bohaterów. Można ich wyposarzyć, wykupić im nowe umiejętności, a podczas walk zdobywają doświadczenie, które przekłada się na osiąganie wyższych poziomów.

Bohaterowie sił dobra: Edytuj

Bohaterowie sił zła: Edytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki