FANDOM

Thargelion – region we wschodnim Beleriandzie, na wschód od rzeki Gelion i na północ od Ascar u podnóża gór Ered Luin. Leżał już poza obszarem Ossiriandu. Na południu przechodziła przez niego Droga Krasnoludów, na północy leżało jezioro Helevorn u podnóża góry Rerir.

Historia Edytuj

Przez pewien czas, na początku Pierwszej Ery rejon ten utrzymywał Caranthir syn Feanora i z tej przyczyny czasami nazywano ten obszar Dor Caranthir. Dzięki kontrolowaniu handlu z Krasnoludami z Belegostu i Nogrodu zyskał wielkie bogactwo. Ich główna siedziba została założona u stóp góry Rerir na północy, nad brzegami jeziora Helevorn. Na południowym brzegu miasto a na północnym forteca. Caranthir panował tutaj Nirnaeth Arnoediad w 472 PE został zmuszony do wycofania się do Góry Dolmed. Krótko, od ok 310 PE żyli tutaj Haladinowie, zanim zostali pobici przez orków.

Po zatopieniu Beleriandu część tego rejonu przetrwała w postaci wybrzeża Forlindon (Lindon Północny).

Etymologia Edytuj

Nazwa pochodzi z sindarinu od słów thar - "przez, za", i Gelion (nazwa rzeki). Sindarowie nazywali ten rejon Talath Rhun (Wschodnia Dolina).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki