Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Thangail

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Thangail (sin. Mur Tarcz), Sandastan (qya. Bariera Tarcz) - rodzaj szyku bojowego, używanego między innymi przez Numenorejczyków.

Charakterystyka Edytuj

Thangail jest formacją, która, jak nazwa wskazuje polega na ustawieniu swoistego muru z tarcz. Tarczownicy ustawieni byli w dwu szeregach i gotowi do tego, aby w razie potrzeby wygiąć się po bokach, gdyby wróg nadszedł z boku, albo przekształcić się w krąg obronny.

Przykłady zastosowania Edytuj

Thangail został użyty przez wojska Isildura podczas bitwy na polach Gladden. Jego wojska w liczbie ok. 200 ludzi zostały zaatakowane przez mniej więcej 2000 orków, którzy pędzili na nich ze zbocza. W tej sytuacji mur tarcz był najlepszym rozwiązaniem. Orkowie po krótkim, nieskutecznym ostrzale postanowili skruszyć szyk, rzucając się z rozpędu na wojsko Isildura z góry, thangail okazał się jednak na tyle skuteczny, że powstrzymał ten pierwszy atak i zmusił orków do wycofania.

Etymologia Edytuj

Sindariańskie słowo thangail pochodzi od thanda, czyli tarcza i cail czyli ostrokół. Quenejskie sandastan pochodzi także od thanda oraz od stama czyli zagradzać, usuwać.

Więcej w Fandom

Losowa wiki