Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Tauriel

Dyskusja0
1752strony na
tej wiki
Przeciw Ten artykuł jest niekanoniczny

Tauriel
Tauriel
Rasa Elf
Płeć Kobieta
Inne imiona Córa Mrocznej Puszczy
Kolor włosów Rude
Kolor oczu Zielone
Występowanie Hobbit: Pustkowie Smauga
Aktorka Evangeline Lilly

Tauriel (sin. Córa Mrocznej Puszczy) - postać z filmu Hobbit: Pustkowie Smauga, leśna elfka, naczelniczka strażników z Mrocznej Puszczy. W postać elfki wcieliła się Evangeline Lilly.

BiografiaEdytuj

Niewiele wiemy na temat wcześniejszego życia elfki. Elfka nie pojawiła się w pierwszej części ekranizacji Hobbita. Jej debiut nastąpił w filmie Hobbit: Pustkowie Smauga. Została opisana przez twórców filmu jako postać, która odegrała znaczącą rolę w trzeciej części. Tauriel poznajemy podczas ataku pająków, gdzie ratuje krasnoluda Kíliego, który się w niej zakochuje. Kiedy krasnolud jest w lochach, Tauriel rozmawia z nim. Później od króla Thranduila, Tauriel dowiaduje się, że Legolas żywi do niej uczucie. Król jednak chce, by nie robiła księciu nadziei, gdyż ze względu na jej niski status społeczny nie mogą być razem. Kiedy krasnoludy uciekają z lochów Tauriel z Legolasem i grupką strażników próbują ich złapać. Po chwili Orkowie atakują Mroczną Puszczę. Legolas utrzymuje przy życiu jednego z orków, aby go przesłuchać. Ork opowiada, że młody krasnolud (Kíli) zginie od postrzelenia zatrutą strzałą z Minas Morgul. Tauriel ucieka z Mrocznej Puszczy by znaleźć krasnoludów, a za nią Legolas, który próbuje ją skłonić do powrotu. Tauriel się nie zgadza oraz przekonuje Legolasa do poszukania krasnoludów. Gdy dochodzą do Esgaroth i natrafiają na orków. Tauriel znajduje tam rannego Kíliego i zostaje z nim, aby go leczyć.

Przyczyny powstaniaEdytuj

Postać Tauriel została stworzona przez Petera Jacksona, jego żonę oraz wspólnika Fran Walsh, by poszerzyć świat elfów z Mrocznej Puszczy oraz wprowadzić żeńską postać do zdominowanej przez mężczyzn obsady. Wiadomo również, że Tauriel posiada znacznie niższy status społeczny niż poznane dotąd elfy. Różni się również wyglądem, poznane dotąd elfki nosiły bogato zdobione suknie wskazujące na ich status społeczny - ona nosi mundur strażnika, w walce wspomaga się łukiem i sztyletami.

CharakterystykaEdytuj

Lilly mówi o Tauriel, "Jest trochę lekkomyślna i całkowicie bezwzględna oraz nie zawaha się zabić." Lilly opisuje również Tauriel jako nonkonformistkę, jest arogancka i porywcza z tendencją do buntu wobec ustalonego porządku społecznego Elfów, co wynika ze względnie młodego wieku. Evangeline Lilly wyjaśnia to zachowanie tym, że "Ona ma tylko 600 lat, jest praktycznie dzieckiem. Więc jest trochę bardziej impulsywna i 

niedojrzała, z tendencją do łatwiego idealizowana wielu rzeczy". Jednakże ma także łagodną stronę, a jej postać zawiera historię miłosną. Choć ona i Legolas pierwszy raz spotkali się jako dzieci, a ich związek jest istotny, to romans jej postaci nie jest z nim prawdopodobnie związany. Evangeline ujawnił jednak, że ojciec Legolasa, król Thranduil, lubi Tauriel i "widzi w niej coś bardzo niezwykłego", choć nadal nie zezwoli związać się swojemu synowi "z prostą elfką".

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Tauriel

  • Tauriel, czy Tauriela?

    9 wiadomości
    • Hmm... Powinni się wypowedzieć językoznawcy (a nie wiem czy tu są).
    • To też by niewiele dało. Zdania językoznawców znowu byłyby podzielone.
  • Dlaczego Tauriel jest ruda?

    45 wiadomości
    • Lord of the galaxy napisał(a):Fangorn54 napisał(a):Thorondor, The lord of eagles napisał(a):Tak a propo tego zauważyliście że won...
    • Dyskusja zaczyna być niezwiązana z tematem. Czy ktoś chce coś jeszcze dodać zanim zamknę? Thorondor, The lord of eagles: jeżeli chc...

Więcej od Wikii

Losowa wiki