Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Tauriel

1984strony na
tej wiki
Dyskusja0
Przeciw Ten artykuł jest niekanoniczny

Tauriel
Tauriel
Rasa Elf
Płeć Kobieta
Inne imiona Córa Mrocznej Puszczy
Kolor włosów Rude
Kolor oczu Zielone
Występowanie Hobbit: Pustkowie Smauga
Aktorka Evangeline Lilly

Tauriel (sin. Córa Mrocznej Puszczy) – postać z filmu Hobbit: Pustkowie Smauga i Hobbit: Bitwa Pięciu Armii, leśna elfka, naczelniczka strażników z Mrocznej Puszczy. W postać elfki wcieliła się Evangeline Lilly.

BiografiaEdytuj

Niewiele wiemy na temat wcześniejszego życia elfki, ponieważ Tauriel nie pojawiła się w pierwszej części ekranizacji Hobbita. Jej debiut nastąpił w filmie Hobbit: Pustkowie Smauga. Została opisana przez twórców filmu jako postać, która odegrała znaczącą rolę w trzeciej części. Poznajemy ją podczas ataku pająków, gdzie ratuje krasnoluda Kíliego, który się w niej zakochuje. Po pojmaniu i zamknięciu w lochach kompani, pewnej nocy Tauriel rozmawia z Kilim. Później od króla Thranduila, elfka dowiaduje się, że Legolas żywi do niej uczucie. Król jednak chce, by nie robiła księciu nadziei, gdyż ze względu na jej niski status społeczny nie mogą być razem. Kiedy krasnoludy uciekają z lochów Tauriel z Legolasem i grupką strażników próbują ich złapać. Po chwili Orkowie atakują Mroczną Puszczę. Legolas utrzymuje przy życiu jednego z orków, aby go przesłuchać. Ork opowiada, że młody krasnolud (Kíli) zginie od postrzelenia zatrutą strzałą z Minas Morgul. Tauriel nie opanowuje emocji i rzuca się na niego. Thranduil każe jej wyjść. Elfka ucieka z Mrocznej Puszczy by znaleźć krasnoludów, a za nią Legolas, który próbuje ją skłonić do powrotu. Tauriel się nie zgadza oraz przekonuje Legolasa do poszukania krasnoludów. Dochodzą do Esgaroth i natrafiają na orków atakujących dom Barda. Kobieta znajduje tam rannego Kíliego i zostaje z nim, aby go leczyć.

Gdy Smaug atakuje Miasto na Jeziorze, Tauriel, Fili, Kili, Bofur, Óin i dzieci Barda uciekają łodzią. Bain zauważa ojca i wyskakuje z łodzi, biegnąc w jego stronę. Reszcie udaje się bezpiecznie dopłynąć do brzegu. Tam Tauriel rozmawia z Kilim. Elfka chce, żeby dołączył on do swoich braci wyruszających pod Samotną Górę. Krasnolud nalega, by poszła z nim, lecz odmawia. Kili daje jej kamień, który otrzymał od swojej matki i wraz z towarzyszami udaje się do Góry. Do Legolasa przybywa posłaniec z leśnego królestwa i przekazuje mu wieści od Thranduila. Król żąda, by Legolas powrócił do królestwa i skazuje Tauriel na banicję. Elfi książę nie zgadza się na powrót i razem z elfką postanawia ruszyć do Gundabadu na przeszpiegi.

Legolas i Tauriel docierają do Gundabadu i obserwują wymarsz armii Bolga. Zmierzają z powrotem do Dale z zamiarem ostrzeżenia Thranduila przed przybyciem drugiej armii orków.

Thranduil zdając sobie sprawę ilu jego wojowników poległo, chce się wycofać, lecz Tauriel się na to nie zgadza i staje naprzeciw króla powstrzymując go przed opuszczeniem Dale. Wyjmuje łuk i celuje w kierunku elfa, a ten niszczy jej broń jednym cięciem miecza. Przybywa Legolas i nakłania ojca do dalszej walki. Wraz z Tauriel rusza na Krucze Wzgórze. Tam elfka w oddali zauważa walczącego Kiliego i zaczyna biec. Po drodze zabija orków, którzy stają jej na drodze. Woła Kiliego. Dopiero za drugim razem jej odkrzykuje. Później atakuje ją Bolg. Rozpoczyna walkę, ale nie daje sobie rady. Wtedy przybywa Kili i staje w obronie Tauriel. Kiedy Bolg szykuje się do zabicia krasnoluda Tauriel na niego skacze. Ten nią rzuca i zabija Kiliego. Ginie w obronie kobiety którą kochał. Tauriel zaczyna płakać. Rzuca się za Bolga, w efekcie spadają wzdłuż urwiska, na kamienie. Tam Bolgiem zajmuje się już Legolas. Elfka wraca do Kiliego. Klęka i płacze nad jego ciałem. Bierze kamień z napisem "Wróć do mnie" który dostała od Kiliego i wsadza mu w dłoń, którą zamknęła i przyłożyła do twarzy. Wkrótce przybył Thranduil. Tauriel prosi, żeby zabrał od niej tę miłość, bo nie może znieść tego cierpienia, i spytała się czemu boli, aż tak bardzo. On jej tłumaczy, że ta miłość była prawdziwa. Tauriel nic nie odpowiada i składa pocałunek na ustach Kiliego. Thranduil pozwala elfce pochować ciało zmarłego ukochanego. Jej dalsze losy są nieznane.

Przyczyny powstaniaEdytuj

Postać Tauriel została stworzona przez Petera Jacksona, jego żonę oraz wspólnika Fran Walsh, by poszerzyć świat elfów z Mrocznej Puszczy oraz wprowadzić żeńską postać do zdominowanej przez mężczyzn obsady. Wiadomo również, że Tauriel posiada znacznie niższy status społeczny niż poznane dotąd elfy. Różni się również wyglądem, poznane dotąd elfki nosiły bogato zdobione suknie wskazujące na ich status społeczny - ona nosi mundur strażnika, w walce wspomaga się łukiem i sztyletami.

CharakterystykaEdytuj

Lilly mówi o Tauriel, "Jest trochę lekkomyślna i całkowicie bezwzględna oraz nie zawaha się zabić." Lilly opisuje również Tauriel jako nonkonformistkę, jest arogancka i porywcza z tendencją do buntu wobec ustalonego porządku społecznego Elfów, co wynika ze względnie młodego wieku. Evangeline Lilly wyjaśnia to zachowanie tym, że "Ona ma tylko 600 lat, jest praktycznie dzieckiem. Więc jest trochę bardziej impulsywna i niedojrzała, z tendencją do łatwego idealizowana wielu rzeczy". Jednakże ma także łagodną stronę, a jej postać zawiera historię miłosną. Choć ona i Legolas pierwszy raz spotkali się jako dzieci, a ich związek jest istotny, to romans jej postaci nie jest z nim prawdopodobnie związany. Evangeline ujawniła jednak, że ojciec Legolasa, król Thranduil, lubi Tauriel i "widzi w niej coś bardzo niezwykłego", choć nadal nie zezwoli związać się swojemu synowi "z prostą elfką". 

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Tauriel

  • Tauriel, czy Tauriela?

    18 wiadomości
    • Mi się wydaje, że powinno zostać Tauriel, jako że to nie jest nawet imię czysto angielskie, tylko żywcem wzięte z sindarinu: Taur - pusz...
    • Myślę, że nie ma potrzeby toczyć dalszej dyskusji. Rozważyliśmy już ten temat. Zamykam.
  • Dlaczego Tauriel jest ruda?

    45 wiadomości
    • Lord of the galaxy napisał(a):Fangorn54 napisał(a):Thorondor, The lord of eagles napisał(a):Tak a propo tego zauważyliście że won...
    • Dyskusja zaczyna być niezwiązana z tematem. Czy ktoś chce coś jeszcze dodać zanim zamknę? Thorondor, The lord of eagles: jeżeli chc...

Więcej od Wikii

Losowa wiki