Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Tauriel

Dyskusja0
1616stron na
tej wiki
Przeciw Ten artykuł jest niekanoniczny

Tauriel
Tauriel2
Rasa Elf
Płeć Kobieta
Inne imiona Córa Mrocznej Puszczy
Kolor włosów Rude
Kolor oczu Zielone
Występowanie Hobbit: Pustkowie Smauga
Aktorka Evangeline Lilly

Tauriel (sin. Córa Mrocznej Puszczy) - postać z filmu Hobbit: Pustkowie Smauga, leśna elfka, naczelniczka strażników z Mrocznej Puszczy

Tauriel podczas ataku pająków poznaje i ratuje krasnoluda Kíliego, który się w niej zakochuje. Kiedy krasnolud jest w lochach, Tauriel idzie do niego i pyta o jego medalion. Po chwili elfka mówi mu o tym, że jest zakochana w gwiazdach, że są to najpiękniejsze rzeczy jakie widziała. Kíli opowiada, że najpiękniejsze co widział to Krwawy Księżyc, rozpoczynają rozmowę. Później od króla Thranduila, Tauriel dowiaduje się, że Legolas żywi do niej uczucie. Król jednak chce, by nie robiła księciu nadziei, gdyż ze względu na jej niski status społeczny nie mogą być razem. Kiedy krasnoludy uciekają z lochów Tauriel z Legolasem i grupką strażników próbują ich złapać. Po chwili Orkowie atakują Mroczną Puszczę. Legolas utrzymuje przy życiu jednego z orków, aby go przesłuchać. Ork opowiada, że młody krasnolud (Kíli) zginie od postrzelenia zatrutą strzałą z  Minas Morgul. Tauriel wybucha gniewem i próbuje zabić Orka, ale przeszkadza jej Thranduil i nakazuje jej wyjść. Tauriel ucieka z Mrocznej Puszczy by znaleźć krasnoludów, a za nią Legolas, który próbuje ją skłonić do powrotu. Tauriel się nie zgadza oraz namawia Legolasa do poszukania krasnoludów. Dochodzą do Esgaroth i natrafiają na orków. Tauriel znajduje tam rannego Kíliego i zostaje z nim, aby leczyć go poprzez magię elfów i roślinę znalezioną przez Bofura.

Elfka nie pojawiła się w pierwszej części ekranizacji Hobbita. Jej debiut nastąpił w filmie Hobbit: Pustkowie Smauga. Została opisana przez twórców filmu jako postać, która odegrała znaczącą rolę w trzeciej części

Postać Tauriel została stworzona przez Petera Jacksona, jego żonę oraz wspólnika Fran Walsh, by poszerzyć świat elfów z Mrocznej Puszczy oraz wprowadzić żeńską postać do zdominowanej przez mężczyzn obsady. Wiadomo również, że Tauriel posiada znacznie niższy status społeczny niż poznane dotąd elfy. Różni się również wyglądem, poznane dotąd elfki nosiły bogato zdobione suknie wskazujące na ich status społeczny - ona nosi mundur strażnika, w walce wspomaga się łukiem i sztyletami.

Tauriel lego

Tauriel z klocków lego

Lilly mówi o Tauriel, "Jest trochę lekkomyślna i całkowicie bezwzględna oraz nie zawaha się zabić." Lilly opisuje również Tauriel jako nonkonformistkę, jest arogancka i porywcza z tendencją do buntu wobec ustalonego porządku społecznego Elfów, co wynika ze względnie młodego wieku. Evangeline Lilly wyjaśnia to zachowanie tym, że "Ona ma tylko 600 lat, jest praktycznie dzieckiem. Więc jest trochę bardziej impulsywna i niedojrzała, z tendencją do łatwiego idealizowana wielu rzeczy". Jednakże ma także łagodną stronę, a jej postać zawiera historię miłosną. Choć ona i Legolas pierwszy raz spotkali się jako dzieci, a ich związek jest istotny, to romans jej postaci nie jest z nim prawdopodobnie związany. Evangeline ujawnił jednak, że ojciec Legolasa, król Thranduil, lubi Tauriel i "widzi w niej coś bardzo niezwykłego", choć nadal nie zezwoli związać się swojemu synowi "z prostą elfką".

W postać elfki wcieliła się Evangeline Lilly.

GaleriaEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Tauriel

  • Tauriel i Kili

    32 wiadomości
    • Tyż prowda
  • Dlaczego Tauriel jest ruda?

    30 wiadomości

Więcej od Wikii

Losowa wiki