Wikia

Władca Pierścieni Wiki

Tauriel

2367stron na
tej wiki
Dyskusja0
Przeciw Ten artykuł jest niekanoniczny

Tauriel
Tauriel
Informacje biograficzne
  • Tytuły
  • Naczelniczka strażników z Mrocznej Puszczy 
  • Lata życia
  • Nieznane 
  • Rasa
  • Elf 
  • Kraina
  • Broń
  • Sztylety 
  • Długi Łuk 
Opis fizyczny
  • Płeć
  • Kobieta 
  • Kolor włosów
  • Rude 

Rodzina
  • Małżonek
  • Zakochana w Kílim, niezaręczeni 

Tauriel (sin. Córka Mrocznej Puszczy) – postać z filmu Hobbit: Pustkowie Smauga i Hobbit: Bitwa Pięciu Armii, leśna elfka, naczelniczka strażników z Mrocznej Puszczy. W postać elfki wcieliła się Evangeline Lilly.

BiografiaEdytuj

Niewiele wiemy na temat wcześniejszego życia elfki, ponieważ Tauriel nie pojawiła się w pierwszej części ekranizacji Hobbita. Jej debiut nastąpił w filmie Hobbit: Pustkowie Smauga. Została opisana przez twórców filmu jako postać, która odegrała znaczącą rolę w trzeciej części. Poznajemy ją podczas ataku pająków, gdzie uratowała krasnoluda Kíliego, który się w niej zakochał. Po pojmaniu i zamknięciu w lochach kompani, pewnej nocy Tauriel rozmawiała z Kilim. Później od króla Thranduila, elfka dowiadziała się, że Legolas żywi do niej uczucie. Król jednak chciał, by rodziła w sercu Legolasa nadzieji, gdyż ze względu na jej niski status społeczny nie mogą być razem. Kiedy krasnoludy uciekły z lochów Tauriel z Legolasem i grupką strażników próbowali ich złapać. W tym samym czasie Orkowie zaatakowali tereny elfów. Elfą udało się odeprzeć atak ale poniesli oni duże straty. Legolas utrzymał przy życiu jednego z orków, aby go przesłuchać. Ork opowiedział, że młody krasnolud (Kíli) wkrótce zginie od postrzału zatrutą strzałą z Minas Morgul. Tauriel nie opanowała emocji i rzuciła się na niego. Thranduil kazał jej wyjść. Elfka uciekała z Mrocznej Puszczy by znaleźć krasnoludów, a za nią pobiegł Legolas, który próbował ją skłonić do powrotu. Tauriel nie zgodziła się oraz przekonała Legolasa do poszukania krasnoludów. Doszli oni do Esgaroth i natrafili na orków atakujących dom Barda. Elfka znalazła tam rannego Kíliego i została z nim, aby go leczyć.

Gdy Smaug zaatakował Miasto na Jeziorze, Tauriel, Fili, Kili, Bofur, Óin i dzieci Barda uciekali łodzią. Bain zauważaył ojca i wyskoczył z łodzi, biegnąc w jego stronę. Reszcie udało się bezpiecznie dopłynąć do brzegu. Tam Tauriel rozmawiała z Kilim. Elfka chciała, żeby dołączył on do swoich braci wyruszających pod Samotną Górę. Krasnolud nalega, by poszła z nim, lecz odmawia. Kili dał jej kamień i zdradził jej że ją kocha. Następnie i wraz z towarzyszami udał się w stronę Samotnej Góry. Do Legolasa przybył posłaniec z leśnego królestwa i przekazuje mu wieści od Thranduila. Król żądał, by Legolas powrócił do królestwa i skazał Tauriel na banicję. Elfi książę nie zgadził się na powrót i razem z elfką postanawił ruszyć do Gundabadu na przeszpiegi.

Legolas i Tauriel dotarli do Gundabadu i obserwowali wymarsz armii Bolga. Legolas wraz z towarzyszką postanowił pojechać do Dale i ostrzec Thranduila przed przybyciem drugiej armii orków.

Thranduil zdając sobie sprawę ilu jego wojowników poległo, chciał się wycofać, lecz Tauriel postawiła się królowi i stanęła naprzeciw króla powstrzymując go przed opuszczeniem Dale. Wyjęła łuk i celowała w kierunku elfa, a ten zmiszczył jej broń jednym cięciem miecza. Legolas równierz sprzeciwił się ojcu i próbował nakłonić go do dalszej walki. Wraz z Tauriel ruszył na Krucze Wzgórze. Tam elfka w oddali zauważyła walczącego Kiliego i zaczęła biec w jego stronę. Po drodze zabiła kilku orków, którzy staneli jej na drodze. Zawołała Kiliego. Ten dopiero za drugim razem jej odkrzyknął. Później zaatakował ją Bolg. Rozpoczęła walkę, ale nie dawała sobie rady. Wtedy przybył Kili i stanął w obronie Tauriel. Kiedy Bolg szykował się do zabicia krasnoluda Tauriel skoczyła na orka. Ten rzucił nią i zabił Kiliego. Tauriel zaczęła płakać. Rzuciła się za Bolga, w efekcie spadli oni wzdłuż urwiska, na kamienie. Tam Bolgiem zajął się już Legolas. Elfka wróciła do Kiliego. Płakała nad jego ciałem. Wzięła kamień z napisem "Wróć do mnie" który dostała od Kiliego i wsadziła mu w dłoń, którą zamknęła i przyłożyła do twarzy. Wkrótce przybył Thranduil. Tauriel prosiła go, żeby zabrał od niej miłość, bo nie może znieść tego cierpienia, i spytała się czemu boli, aż tak bardzo. On jej wytłumaczył, że ta miłość była prawdziwa. Tauriel nic nie odpowiadziła i pocałowała ciało Kiliego. Jej dalsze losy są nieznane.

Przyczyny powstaniaEdytuj

Postać Tauriel została stworzona przez Petera Jacksona, jego żonę oraz wspólnika Fran Walsh, by poszerzyć świat elfów z Mrocznej Puszczy oraz wprowadzić żeńską postać do zdominowanej przez mężczyzn obsady. Wiadomo również, że Tauriel posiada znacznie niższy status społeczny niż poznane dotąd elfy. Różni się również wyglądem, poznane dotąd elfki nosiły bogato zdobione suknie wskazujące na ich status społeczny - ona nosi mundur strażnika, w walce wspomaga się łukiem i sztyletami.

CharakterystykaEdytuj

Lilly mówi o Tauriel, "Jest trochę lekkomyślna i całkowicie bezwzględna oraz nie zawaha się zabić." Lilly opisuje również Tauriel jako nonkonformistkę, jest arogancka i porywcza z tendencją do buntu wobec ustalonego porządku społecznego Elfów, co wynika ze względnie młodego wieku. Evangeline Lilly wyjaśnia to zachowanie tym, że "Ona ma tylko 600 lat, jest praktycznie dzieckiem. Więc jest trochę bardziej impulsywna i niedojrzała, z tendencją do łatwego idealizowana wielu rzeczy". Jednakże ma także łagodną stronę, a jej postać zawiera historię miłosną. Choć ona i Legolas pierwszy raz spotkali się jako dzieci, a ich związek jest istotny, to romans jej postaci nie jest z nim prawdopodobnie związany. Evangeline ujawniła jednak, że ojciec Legolasa, król Thranduil, lubi Tauriel i "widzi w niej coś bardzo niezwykłego", choć nadal nie zezwoli związać się swojemu synowi "z prostą elfką". 

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Tauriel

  • Tauriel, czy Tauriela?

    18 wiadomości
    • Mi się wydaje, że powinno zostać Tauriel, jako że to nie jest nawet imię czysto angielskie, tylko żywcem wzięte z sindarinu: Taur - pusz...
    • Myślę, że nie ma potrzeby toczyć dalszej dyskusji. Rozważyliśmy już ten temat. Zamykam.
  • Dlaczego Tauriel jest ruda?

    45 wiadomości
    • Lord of the galaxy napisał(a):Fangorn54 napisał(a):Thorondor, The lord of eagles napisał(a):Tak a propo tego zauważyliście że won...
    • Dyskusja zaczyna być niezwiązana z tematem. Czy ktoś chce coś jeszcze dodać zanim zamknę? Thorondor, The lord of eagles: jeżeli chc...

Więcej od Wikii

Losowa wiki