Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Tar-Minastir

2735stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tar-Minastir (1474 - 1873 DE) – jedenasty władca i dziewiąty król Númenoru. Podczas wojny elfów z Sauronem w Drugiej Erze, wysłał wojska na pomoc elfom. Przesądziło to o wygranej elfów.

BiografiaEdytuj

Tar-Minastir urodził się jako syn Isilmo i bratanek królowej Tar-Telperiën. W czasach przed tym, jak został królem wybudował wieżę na wzgórzu Oromet. Gdy Sauron zaatakował elfów w Śródziemiu, Tar-Minastir wysłał Gil-Galadowi na pomoc flotę wojenną. Pomoc króla Númenoru zadecydowała o pokonaniu Saurona i zatrzymaniu jego ekspansji. W 1731 DE zasiadł na tronie po bezpotomnej śmierci swojej ciotki, królowej Tar-Telperiën. Abdykował na rzecz swojego syna Tar-Ciryatana w roku 1869 DE. W roku 1873 DE zmarł.

Drzewo genealogiczneEdytuj

Tar-Súrion
1174 DE - 1574 DE

Tar-Telperiën
1320 DE - 1731 DE
 
Isilmo
nieznane

Tar-Minastir
1474 DE - 1873 DE

Tar-Ciryatan
1634 DE - 2035 DE

Tar-Atanamir
1800 DE - 2221 DE

PrzydomekEdytuj

Imię króla Minastir nie było jego oficjalnym imieniem. Zyskał ten przydomek po tym jak na jego rozkaz wybudowano wieżę na wzgórzu Oromet, blisko Andunie na zachodnim wybrzeżu. Spędzał w niej wiele czasu, wpatrując się w zachodni horyzont, w kierunku Amanu.

EtymologiaEdytuj

Imię Tar-Minastir ma dwa człony. Słowo Tar- oznacza 'szlachetny', 'wysoki'. Natomiast słowo Minastir znaczy 'Straż Wieży'.

BibliografiaEdytuj

Poprzednik:
Tar-Telperiën
Król Númenoru
1731-1869 DE
Następca:
Tar-Ciryatan

Więcej w Fandom

Losowa wiki