Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Tar-Meneldur

2774strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tar-Meneldur, Írimon (543-942 DE) – piąty król Númenoru. Podczas jego panowania Númenorejczycy zaczęli pływać do Śródziemia i eksplorować jego bogactwa.

Biografia Edytuj

Írimon urodził się 543 DE jako najmłodsze dziecko Tar-Elendila. Miał jeszcze dwie starsze siostry – Silmariën i Isilmë. Ze względu na miłość do gwiazd, przybrał miano Meneldura. Cechowała go mądrość, cierpliwość i łagodność. Studiował wszystkie zapiski Eldarów i ludzi na temat Ei i otaczających Ardę otchłani; był pasjonatem obserwacji odległych ciał niebieskich. Za czasów panowania swego ojca poślubił córkę kapitana floty królewskiej VëanturaAlmarian. Z tego związku zrodził się Almarian, nazwany później Tar-Aldarionem, oraz dwie młodsze od niego dziewczynki – Ailinel i Almiel. Cały czas, jaki mógł poświęcić synowi, spędzał z nim na wybrzeżu, szczególnie w pobliżu Rómenny, gdzie znajdował się główny port Númenoru, gdyż, w odróżnieniu od ojca, pokochał morze i sztuka budowania okrętów. Wielokrotnie udzielał mu również pozwolenia na żeglugę statkiem, który otrzymał od Vëantura[1]. Tar-Meneldur rządził od 740 DE. Za jego panowania powstała Gildia Podróżników w DE 750. Cechowała go mądrość, cierpliwość i łagodność. Panował do 883 DE. Zrzekł się korony na rzecz swego syna, a uczynił to niespodziewanie i przed czasem. Posunięcie było polityczną odpowiedzią na wyrażony przez Gil-galada niepokój o to, że w Śródziemiu powstaje niebezpieczeństwo, wrogie Eldarom i Dúnedainom. Zmarł w 942 DE[2].

Przypisy

Poprzednik:
Tar-Elendil
Król Númenoru
740-883 DE
Następca:
Tar-Aldarion

Więcej z Fandomu

Losowa wiki