FANDOM

Tar-Elendil Parmaitë (350 DE – 751 DE[1]) – człowiek, czwarty król Númenoru. Najstarszy syn Tar-Amandila, straszy brat Eärendura i Mairen. Ojciec Silmariën, Isilmë oraz Tar-Meneldura.

Biografia Edytuj

Tar-Elendil urodził się w 350 roku Drugiej Ery, jako syn Tar-Amandila, miał młodsze rodzeństwo: brata Eärendura i siostrę Mairen.

W swoim życiu spisał własnoręcznie wiele ksiąg, dzięki mądrości zebranych przez dziadka dzięki temu zyskał przydomek Parmaitë.

Został czwartym królem Númenoru w 590 DE kiedy to jego ojciec abdykował na jego korzyść. Na swej koronacji przybrał nowe imię Tar-Eledil.

Za jego panowania Númenorejczycy, którzy coraz ciaśniej czuli się na swej ojczyźnie, zaczęli swe podróże morskie. Ponieważ istniał wyraźny zakaz Valarów aby nie płynąć na zachód, wypływali na wschód . Tak oto zaczęli kontaktować się ze Śródziemiem, dzięki wybudowaniu przez Vëantura okrętu Entulessë. W 600 roku Drugiej Ery, Vëantur, kapitan Królewskiej Floty, po raz pierwszy dobił do brzegów Śródziemia do Szarej Przystani, gdzie spotkał elfów oraz został przywitany przez Gil-galada, Wielkiego Króla Ñoldorów i władcę Lindonu.

Ożenił się w późnym wieku, a jego najstarszymi dziećmi były córki Silmariën i Isilmë. Zgodnie z prawem pierworództwa Silmariën powinna dziedziczyć tron po ojcu, jednak ówczesne prawo sukcesji nie uwzględniało kobiet. Jakiekolwiek szanse na tron ostatecznie przekreśliło narodziny syna Tar-Eledila, Irimona. Ostatecznie aby wynagrodzić swej córce Silmariën brak korony królewskiej postanowił wywyższyć ją i jej rodzinę. Swej córce jako najstarszej podarował bardzo ważne pamiątki: Pierścień Barahira, słynny miecz Narsil, Berło Annúminas i pierścień Elendilmir. Zaś swego wnuka Valandila, syna Elatana i Silmariën obdarował ziemiami i tytułem Księcia Andúnië, wywyższył ten ród, stawiając go najwyższym w hierarchii númenoryjskiej szlachty i najważniejszym zaraz po królewskim. To właśnie od książąt Andunië wywodzą się Elendil i jego synowie Isildur i Anarion oraz ich potomkowie królowie Gondoru i Arnoru.

Rządził przez 150 lat, do 740 roku Drugiej Ery, kiedy to abdykował na korzyść swego syna Tar-Meneldura, a zmarł w 751 roku Drugiej Ery w wieku 401 lat[1].

Poprzednik:
Tar-Amandil
Król Númenoru
590-740 DE
Następca:
Tar-Meneldur

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki