Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Tajemne Drzwi

2744strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Tajemne Drzwi (ang. Secret Door) – sekretne wejście, leżące po zachodniej stronie Samotnej Góry, otwierające drogę do ukrytego tunelu, prowadzącego do Niższych Sal[1].

Opis Edytuj

Drzwi były wysokie na pięć stóp (około 1,5 metra), a szerokie na tyle, że trzech krasnoludów mogło przejść obok siebie. Dopóki drzwi pozostawały zamknięte, nie można ich było odróżnić od zbocza góry[1].

Tajemne Drzwi były zaznaczone na Mapie Thróra, wskazywały na nie znaki runiczne i ręka obok napisu. Mapie towarzyszył mały, dziwaczny, srebrny klucz, o długim trzpieniu i misternych nacięciach na piórze. Aby drzwi mogły zostać otwarte, należało Stanąć obok szarego głazu, gdy zastuka drozd, a zachodzące słońce o zmierzchu Dnia Durina ukaże dziurkę od klucza[2].

Historia Edytuj

Po raz pierwszy z Tajemnych Drzwi skorzystali Thrór i Thráin II, gdy uciekali z Ereboru przed napaścią Smauga[1].

Gdy Kompania Thorina dotarła do Ereboru, odkryła drogę do Tajemnych Drzwi, która przypominała grubo wyciosane schody. W górze wybudowana była wąska ścieżka, która to ginęła to pojawiała się ponownie, wiodąc na szczyt południowego grzbietu. Wiodła ona dalej do wąskiej półki, skręcającej na północ i biegnącej po zboczu Góry. W dole mieściło się zamykające dolinę urwisko[3].

Klucz do Ereboru.png

Klucz do Tajemnych Drzwi.

Idąc tą ścieżką, coraz wyżej i wyżej odnaleźli Tajemne Drzwi. Krasnoludowie nie wiedzieli jednak, jak je otworzyć. Gdy słońce skłoniło się ku zachodowi, na leśne sklepienie padł żółty promień. Pomarańczowa słoneczna kula, zniżyła się do poziomu oczu Bilba Bagginsa. Tuż za horyzontem ukazał się wąziutki sierp młodego księżyca. Ogromny drozd, czarny jak węgiel złapał ślimaka i próbował roztrzaskać jego muszlę na kamieniach. Bilbo zrozumiał co to oznaczało i natychmiast wymachując rękami wezwał krasnoludów na półkę skalną. Słońce zniknęło i na jego miejscu pojawił się księżyc. Czerwony promień słońca niczym palec przebił się przez chmury i padł na gładką skałę. W skalnym murze, trzy stopy nad ziemią, w skalnym murze otwarła się dziurka. Thorin II Dębowa Tarcza włożył srebrny klucz do dziurki i droga do Ereboru stała przed Krasnoludami otworem[3].

Przypisy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki