Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Stos Denethora

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Stos Denethora (ang. The Pyre of Denethor) – siódmy rozdział piątej części książki Władca Pierścieni autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Pippin odnalazł Gandalfa i przekazał mu plany Denethora. U bram twierdzy nie było warty,  co ku uciesze hobbita znaczyło, iż Beregond udał się do namiestnika, a zmierzając w stronę zamkniętej furty, znaleźli zabitego odźwiernego bez kluczy.

W progu Domu Namiestników na Beregonda nacierali pachołkowie Denethora. Sam władca chciał ukarać zdrajcę, lecz Gandalf go powstrzymał. Gdy czarodziej wszedł do Domu Umarłych, ujrzał Faramira leżącego na stosie oblanym oliwą. Wziął go na ręce i wyniósł, a w tym czasie Denethor wskoczył na kopiec i się podpalił.

Zaniesiono Faramira do Domu Uzdrowień. Nagle wszyscy usłyszeli przeszywający krzyk, który oddalił się i znikł, lecz gdy znikał, jak gdyby wszystkim na sercach było lżej. Gandalf mimo, że nie było go przy śmierci Czarnego Wodza, zorientował się, że był to jego ostatni rozpaczliwy dech. Ruszył z Pippinem ku niższym kręgom Minas Tirith, a w tym czasie zaczął padać rzęsisty deszcz, który ugasił wszystkie pożary.

Przekład na język polski Edytuj

Wszyscy z tłumaczy, oddali nazwę rozdziału jako 'Stos Denethora'.

Poprzedni rozdział:
Bitwa na polach Pelennoru (rozdział)
Władca Pierścieni Następny rozdział:
Domy Uzdrowień (rozdział)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki