Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Stary Las

2762strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Wierzba.jpg

Stara Wierzba, hobbici i Tom Bombadil w Starym Lesie na obrazie Rogera Garlanda

Stary Las – las położony na wschód od Shire. Hobbici wierzyli, że rosnące w nim drzewa mogą ożywać. Nie jest wykluczone, że niektóre z drzew były huornami lub entami.

Opis Edytuj

Stary Las był pozostałością wielkich lasów pokrywających niegdyś większość Eriadoru. Drzewa w tej puszczy, jak na przykład Stara Wierzba i pozostałe z doliny Wiji były złośliwe i potrafiły się poruszać. Z wyglądu jednak przypominały wielce drzewa Fangornu i prawdopodobnie były równie stare. Jedyną osobą, która miała niejaką władzę nad Starym Lasem i jego mieszkańcami był Tom Bombadil, mieszkający na jego skraju.

Historia Edytuj

W roku 1409 TE część Dunedainów z Cardolanu schroniła się w Starym Lesie, gdy ich kraj podbity został przez Angmar.

Według opowieści hobbitów dawno temu drzewa ze Starego Lasu zaatakowały najbardziej wysuniętą na wschód część Shire - Buckland. Hobbici zdołali pokonać je i wiele z nich spalić na wielkiej polanie. Następnie zasadzili żywopłot, by chronił ich przed kolejnymi atakami.

Przez Stary las przeszli Frodo, Sam, Merry i Pippin, podczas wędrówki do Bree. Kiedy zatrzymali się, by odpocząć, Merry'ego i Pippina wciągnęła do swego wnętrza Stara Wierzba. Uratował ich Tom Bombadil,[1] który później przyjął hobbitów w gościnę.[2]

Przypisy

  1. J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni, Drużyna Pierścienia, Księga Pierwsza, Rozdział 6: Stary las, Muza SA, Warszawa 2012, ISBN 978-83-7758-297-8
  2. J.R.R. Tolkien, Władca Pierścieni, Drużyna Pierścienia, Księga Pierwsza, Rozdział 7: W domu Toma Bombadila, Muza SA, Warszawa 2012, ISBN 978-83-7758-297-8

Więcej z Fandomu

Losowa wiki