FANDOM

Tytuł tego artykułu jest niekanoniczny

Chociaż treść strony stanowią potwierdzone informacje z dzieł Tolkiena lub okołotolkienowskich, użyta w tytule nazwa własna jest tylko przypuszczalna i prawdopodobnie stworzona na potrzeby artykułu.

Starcie na Amon Hen – bitwa stoczona 26 lutego 3019 roku Trzeciej Ery pomiędzy Drużyną Pierścienia a Uruk-Hai z Isengardu.

PrzyczynaEdytuj

Uruks.jpg

Uruk-hai w Amon Hen

Saruman wysłał swe wojska próbując przejąć siłą Jedyny Pierścień od Drużyny Pierścienia

PrzebiegEdytuj

Gdy Drużyna Pierścienia ropieszchła się w poszukiwaniu Froda to Merrego i Pipina zaatakowała grupa orków. Potwory nie zważały na to, że hobbici chcieli walczyć. Orkowie próbowali wziąć niziołków żywcem do Isengardu. Merry jednak zabił ich całkiem sporo. Wtedy z pomiędzy drzew na orków napadł Boromir. Siekał on dużo orków. Wrogowie uciekali przed jego gniewem, lecz wkrótce przybyły nowe posiłki. A wszyscy strzelali w Boromira. Rycerz zadął w róg Gondoru jednak został trafiony. Hobbici zostali pojmani przez orków. Gdy Aragorn przybył na miejsce potyczki Boromir siedzał oparty o drzewo. W jego piersi twkiło kilka orkowych strzał. Boromir wkrótce potem umarł. Ciało Boromira zostało złożone w łodzi i zepchnięte w Wodogrzmoty Rauros.

SkutkiEdytuj

Drużyna Pierścienia rozpadła się. Boromir zginął, a Pippin i Merry zostali porwani przez orków do Isengardu. Aragorn, Legolas i Gimli udali się w pościg za Uruk-hai. Frodo i Sam zdecydowali się na samotną wędrówkę do Mordoru w celu zniszczenia Pierścienia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki