FANDOM

Skrótem przez pieczarki (ang. A Short Cut for Mushrooms) – czwarty rozdział Drużyny Pierścienia, pierwszego tomu książki Władca Pierścieni, autorstwa J.R.R. Tolkiena.

Treść rozdziału Edytuj

Frodo Baggins wraz z Samem oraz Pippinem wyruszają po noclegu wśród elfów. Niedługo po wyruszeniu, ujrzeli oni kolejnego Nazgûla. Czarny jeździec natomiast, nie zobaczył hobbitów i pognał dalej.

O południu tego samego dnia ujrzeli posiadłość Maggota, którego obawiał się Frodo, ponieważ za dziecka często próbował kraść pieczarki farmerowi, a ten przyłapał go i pogonił swoimi psami. Gdy zbliżyli się do bramy, Maggot przyszedł do nich z trzema swoimi psami, myślał bowiem że po raz kolejny przyjechał do niego Jeździec. Farmer zaprosił ich po krótkiej rozmowie do swego domu, gdzie opowiedział im o wizycie Nazgûla, wypytał o cel ich podróży oraz podał im kolację. Po wieczerzy, Maggot poszedł zaprząc kuce oraz pomógł hobbitom dostać się do promu. Tam usłyszeli stukot kopyt. Myśleli, że był to ten sam Nazgûl, którego napotkali wcześniej, jednak się mylili, był to bowiem Meriadok Brandybuck. Po rozmowie z Hobbitem Maggot zaczął wypakowywać pakunki i pożegnał się z hobbitami, po czym wrócił do domu.

Przekłady na język polski Edytuj

Poprzedni rozdział:
Trzech to już kompania
Skrótem przez pieczarki Następny rozdział:
Wykryty spisek