FANDOM

FIG 2 pg-64-932x1230

Jezioro u źródeł Sirannonu. W głębi Drzwi Durina (rys. J.R.R. Tolkien)

Sirannon – rzeka w Eriadorze. Dopływ Glanduiny. Wypływała niedaleko zachodniego wejścia do Morii - czyli tzw. Drzwi Durina.

Historia Edytuj

W miejscu zbiegu Sirannonu i Glanduiny w 750 DE została postawiona przez Galadrielę i Celeborna forteca, a później miasto Ost-in-Edhil - stolica Eriadoru. Zrujnowane podczas Wojny Elfów z Sauronem w 1697 roku Drugiej Ery. W czasie wyprawy Drużyny Pierścienia zmieniła się w mały strumyk z powodu zbudowania tamy. Przez to pod Morią powstało jezioro, w którym zamieszkał Czatownik. Woda z jeziora spadała mierzącym 30 stóp Schodkowym Wodospadem na zielone pola Eriadoru, zwanym tak od schodów wykutych w skale z boku. Dźwięk tego wodospadu niósł się na wiele mil dokoła.

Etymologia Edytuj

Nazwa pochodzi z sindarinu od dwóch słów "sîr" - "strumień" oraz "annon" - "brama" - co można przetłumaczyć jako "strumień bram".

Ciekawostki Edytuj

  • Rzeka ta była pod koniec Trzeciej Ery używana do odnalezienia drogi do Morii, gdyż droga między Ost-in-Edhil i Morią została zapomniana i nie było po niej śladu.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Sirannon

  • Jak tama mogła spowodować zmniejszenie Sirannonu?

    3 wiadomości
    • Tak więc tama sprawiła, że potok rozlał się na całą dolinę, co może oznaczać, że woda znalazła sobie więcej ujść. To jest wr...
    • A jakby czatownik przebił się z głębin robiąc dziurę w dnie, to jak na mój skromny gust jezioro by się nie utrzymało bo woda spłynę...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki