FANDOM

Scary – miejscowość położona w Shire, a dokładniej w północnej części Wschodniej Ćwiartki. Znajdowała się na Wzgórzach Scary[1].

GeografiaEdytuj

Scary znajdowało się w górzystym regionie. Było położonych tam wiele jaskiń skalnych, położonych w północnej części Wschodniej Ćwiartki, co najprawdopodobniej powodowało, że hobbici w tej okolicy mieszkali w tradycyjnych smajalach, norach ziemnych[2].

Do Scary można było dojść skręcając na północ ze Wschodniego Gościńca w miejscowości Białe Bruzdy. Niedaleko tej miejscowości znajdował się Kamieniołom i Borsucze Jamy[1].

HistoriaEdytuj

Dokładna data założenia tej miejscowości nie jest znana, jednak musiało to być po, albo w 1601 roku Trzeciej Ery, kiedy to założono Shire[3].

W grotach położonych blisko Scary, ludzie Sarumana przechowywali swoje łupy, z których ograbili hobbitów[2].

EtymologiaEdytuj

Pochodzenie tej nazwy nie jest w pełni znane. Słowo „Scary” pochodzi z języka angielskiego i oznacza „straszny”, jednak takie tłumaczenie jest błędne. Nazwa ta zawiera dialektyzm angielski „Scar”, który tłumaczy się jako „skalne urwisko”.

CiekawostkiEdytuj

Przekłady na język polskiEdytuj

Shire

Tukland Tukowa Skarpa • Tukon • Wielkie Smajale • Withwell

Przypisy