Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Samotna Skała

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Carrock.jpg

Kompania Thorina na szczycie.

Samotna Skała (inaczej Carrock) – wysoka, skalista wysepka na rzece w górnym biegu Anduiny, kilka mil na północ od Starej Drogi Leśnej. Miała ona wykute w kamieniu schody, które doprowadzały do ​​płaskiej powierzchni na górze. Przy ostatnim, najwyższym stopniu jest obszerna, wysypana żwirem grota. Nazwę ,,Carrock" nadał jej Beorn, ponieważ to jedyna skała w pobliżu jego domu.

Etymologia Edytuj

Nazwa Carrock wydaje się mieć związek dwóch słów o tym samym znaczeniu: Staroangielski Carr "kamień" oraz Walijski Carreg "kamień".

Inne wersje nazwy Edytuj

Tolkien eksperymentował z wieloma nazwami zanim doszedł do nazwy Carrock. Zaczął najpierw rozważyć nad Sorneldin, potem Sinrock, następnie Lamrock przed dokonaniem ostatecznego wyboru.

Ciekawostki Edytuj

  • Schody, które się ciągnęły na sam szczyt zostały wyciosane przez Beorna, który czasami wchodził na górę w postaci niedźwiedzia, aby patrzeć na Księżyc oraz Góry Mgliste.
  • W 2941 TE Thorin i jego kompania zostali umieszczeni na szczycie przez Orły. W grocie pod Skałą znaleźli schronienie, więc rozpalili ognisko i porządnie zjedli, a także skorzystali z okazji i poszli spać.
  • Według relacji Bilba ze swojej podróży dom Radagasta Brązowego, Rhosgobel, był w pobliżu Carrock.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki