Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Sala Dwudziesta Pierwsza

2749stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Władał król Durin z tronu kutego ze skały, / Z hal wspaniałych o wielu potężnych filarach, / Gdzie złote były stropy, a srebrne podłogi, / I gdzie każdego przejścia strzegły runy mocy.

—krasnoludzka pieśń o Morii, odśpiewana przez Gimliego w Sali Dwudziestej Pierwszej

Dwudziesta pierwsza sala – olbrzymia sala w Khazad-Dûm.

Historia Edytuj

7EBxH.jpg

Dwudziesta pierwsza sala północnego skrzydła Khazad-dum

Sala powstała jako część krasnoludzkiego królestwa Khazad-dum. Data jej powstania i konkretne zastosowanie jest niejasne. Drużyna Pierścienia przybyła zachodnim wejściem do dwudziestej pierwszej sali podczas swojej wędrówki przez Morię i spędziła tam noc z 14 na 15 stycznia 3019 r. T.E. Gandalf na chwilę rozświetlił salę, by ujrzeć jej wielkość. Wieczorem w tej sali Gimli zaśpiewał pieśń o Khazad-Dûm, a Gandalf opowiedział o Mithrillu. W nocy Frodo w półśnie widział Golluma. Rano okazało się, że we wschodniej części sali jest jeszcze jeden, doprowadzający światło komin. Członkowie drużyny opuścili salę przez północne wejście, podążając ku Sali Mazarbul.

Charakterystyka Edytuj

Znajdowała się w północnym skrzydle, w północno-wschodniej, mieszkalnej części Khazad-Dûm, na jej górnym, prawdopodobnie siódmym poziomie. Położona była tak wysoko, że posiadała okna wykute w stoku góry i kominy doprowadzające światło. Wysokie sklepienie wsparte było na ogromnych, wyciosanych w skale filarach, a ściany były czarne, gładkie i lśniące. Posiadała cztery wyjścia, prowadzące w różnych kierunkach. Zachodnie wyjście wiodło przez kopalnie do Zachodniej Bramy. Wyjście północne prowadziło krótkim, szerokim korytarzem do Sali Mazarbul. Wschodnie wyjście prowadziło na niższe poziomy ku mostowi w Khazad-Dûm i bramie w Dolinie Dimrilla. Południowe Wyjście prowadziło do południowego skrzydła, gdzie zapewne ciągnęła się mieszkalna część Morii. Wg. opowieści Gimlego dawniej ta sala, jak i inne miejsca w Morii, wypełniona była światłem i blaskiem klejnotów.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki