Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Rzeka Entów

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Rzeka Entów; Entwash (sin. Onodlo) – rzeka, jeden z dopływów Anduiny.

Historia Edytuj

Nazwa Onodlo wzięła się od Onodrimów, (entów), którzy od wieków zamieszkiwali ostępy lasu Fangorn i okolice tejże Rzeki. Woda z niej zaczerpnięta służyła im za do przyrządzania szczególnego napoju, zastępującego im inny pokarm. Przy źródle potoku wpadającego do Rzeki Entów u jej początku znajdowała się Źródlana Sala, która była jednym z domów Drzewca. Pod koniec trzeciej ery mieszkańcy Rohanu zapomnieli już pierwotnego znaczenia nazwy Rzeki i nie wiedzieli, że entowie rzeczywiście istnieją. 28 lutego 3019 roku TE, orkowie uprowadzający Merry'ego i Pippina przybyli nad Onodlo, a dzień później zostali rozgromieni na skraju lasu Fangorn. Merry i Pippin napili się wody z rzeki, która orzeźwiła ich i dodała im otuchy.

Charakterystyka Edytuj

Rzeka Entów mierzyła ok. 130 staj (400 mil). Źródło wypływało wąskim, rwącym nurtem spod Methedrasu, na południowym krańcu Gór Mglistych, w pobliżu Źródlanej Sali i płynęła na wschód przez las Fangorn. Stamtąd skręcała na południe, tworząc naturalną granicę między Wschodnim i Zachodnim Emnetem Rohanu i nawadniając Stepy Rohanu. Między dwoma brzegami istniało przejście zwane Brodem Entów. Po około 200 milach od źródła przyjmował dopływ Śnieżnego Potoku i skręcała znowu na wschód. Wpadała do Anduiny tworząc bardzo rozległą Deltę, sięgającą od okolic Wodogrzmotów Rauros do okolic Północnego Ithilien, niedaleko od wyspy Cair Andros. Pod wpływem takiej ilości dopływów, na przeciwległym brzegu Anduiny tworzyły się rozległe Mokradła (Nindalf), przechodzące dalej w Martwe Bagna. Początek delty, wraz z dopływającym do niej z Lasu Firien Strumieniem Mering, tworzył naturalną granicę między Rohanem (Calenardhonem) a Gondorem (konkretnie Anórien).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki