FANDOM

Rozpad DP

Frodo rusza w dalszą drogę.

Rozpad Drużyny Pierścienia – wydarzenie, kończące istnienie Drużyny Pierścienia oraz pierwszy tom Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Przyczyną rozpadu drużyny był atak orków, podczas postoju na Amon Hen

PrzebiegEdytuj

Decyzja FrodaEdytuj

Gdy drużyna dopłynęła do Wodogrzmotów Rauros Frodo musiał podjąć decyzję co dalej robić. Drużyna mogła pójść do Minas Tirith lub ruszyć w stronę Mordoru. Powiernik Pierścienia poszedł na stronę namyślić się co do decyzji. Wtedy to Boromir postanowił, że odbierze mu pierścień i uda się z nim do stolicy Gondoru. Pomiędzy hobbitem a człowiekiem wywiązała się walka, podczas której Frodo założył Pierścień i uciekł na szczyt Amon Hen.

Bitwa na Amon HenEdytuj

Wtedy to nastąpił atak orków. Drużyna, która wcześniej rozpierzchła się w poszukiwaniu Froda i Boromira została zaskoczona atakiem. Wróg porwał Merrego i Pipina, zabijając broniącego ich Boromira. Aragorn, Gimli i Legolas wyszli cało z walki. Frodo gdy usłyszał nieprzyjaciela, zbiegł do łodzi zostawionych na brzegu i wypłynął na drugą stronę rzeki. Chciał wykorzystać ten moment, nie chcąc narażać swoich przyjaciół na niebezpieczeństwo. Zobaczył i dogonił go jednak Sam i postanowił, że pójdzie z Frodem do Mordoru.

Rozpad DrużynyEdytuj

Aragorn wraz z elfem i krasnoludem złożyli ciało Boromira w łodzi i puścili z nurtem Anduiny. Po debacie postanowili, że odbiją hobbitów z rąk Uruk-hai kosztem porzucenia wyprawy Froda i Sama. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki