Fandom

Władca Pierścieni Wiki

Rammas Echor

2741stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Rammas Echor – potężny mur okalający pola Pelennoru. Pierwsza budowla obronna Minas Tirith. Zwane również murami Pellenoru lub Zewnętrznym Murem.

OpisEdytuj

Rammas Echor był wielkim, kamiennym murem o długości 10 staj. Jedna część muru zaczynała się u podnóży Mindolluiny, następnie przez Harlond i dalej wzdłuż Anduiny. W dalszej części biegła półkolem, nieco przed Osgiliath, a następnie znów odbijał do Mindolluiny, tylko po północnej stronie Minas Tirith.

HistoriaEdytuj

Mur ten został zbudowany za panowania namiestnika Gondoru, Ectheliona II. Miał on na celu chronić Gondor po tym, jak nieprzyjaciel zdobył Ithilien w 2954 TE. Był zaniedbywany przez kolejnych namiestników, przez co popadł w ruinę. Jego stan poprawił się dopiero gdy Denethor II rozkazał go naprawić.

W czasie Wojny o Pierścień, Rammas Echor zostało zdobyte przez Czarnoksiężnika z Angmaru, który 19 marca 3019 TE wraz ze swoim wojskiem zdobył mur i go zniszczył.

Fortyfikacje zostały odbudowane za panowania Aragorna II Elessara.

EtymologiaEdytuj

Nazwa Rammas Echor pochodzi z sindarinu. Pierwszy wyraz, Rammas tłumaczy się jako 'wielki mur'. Natomiast słowo Echor  'zewnętrzny okrąg'. Wyrażenie powstałe z tych wyrazów można przetłumaczyć na 'Wielki okrężny mur'.

Kreacja w adaptacjachEdytuj

W filmie Władca Pierścieni: Powrót Króla nie przedstawiono Rammas Echor. Został on jedynie wspomniany przez Théodena w rozmowie z Grimboldem.

BibiografiaEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki