FANDOM

Rómendacil I, que. Zwycięzca Wschodu, pierwotnie Tarostar (310 - 541 TE) – ósmy król Gondoru, syn Ostohera, ojciec Turambara.

Biografia Edytuj

Tarostar urodził się 310 roku TE jako syn jeszcze wtedy księcia Ostohera, w 411 roku został dziedzicem Skrzydlatej Korony, kiedy jego ojciec został królem.

W 490 roku Trzeciej Ery Gondor został po raz pierwszy najechany przez Easterlingów. Król Ostoher nie mógł dowodzić armią ze względu na swój podeszły wiek. Dowództwo objął jego syn, Tarostar. Dwa lata później zmarł Ostoher, a Tarostar został nowym królem. Walki trwały jeszcze przez osiem lat, aż w 500 roku Trzeciej Ery władca odniósł ostateczne zwycięstwo pokonując najeźdźców. Rómendacil stworzył również urząd namiestnika Gondoru, który nadzorował, by królestwo w czasie wypraw wojennych lub między śmiercią jednego króla, a koronacją drugiego. Do obowiązków namiestnika należało też wręczenie nowemu władcy, jeszcze przed koronacją, zapieczętowanego zwoju z dokumentem zwanym Tradycją Isildura. Zawierał on informacje o pochodzeniu rodu i jego dziejach.

Przez następne lata panował w pokoju, do czasu aż w 541 TE Easterlingowie najechali Gondor po raz drugi, najeżdżając Północne Ithilien. Rómendacil zdecydował się bronić swej prowincji zebrał armię i ruszył do Ithilien. Tam też, w czasie jednej z bitew, zginął król Rómendacil. Jego miejsce na tronie zajął jego syn, Turambar.

EtymologiaEdytuj

Po zwycięstwie nad Easterlingami przyjął imię Rómendacil, co w quenyi oznaczało Zwycięzca Wschodu.

Poprzednik:
Ostoher
Król Gondoru
492 - 541 TE
Następca:
Turambar